lördag 1 januari 2011

Mysig nyårsafton!!

Gott nytt på er alla!
Vi lämnar ett fantastiskt lyckat 2010 bakom oss å går vidare mot ett nytt fantastiskt år!

Igår så kom Micke hit på fm å lekte me Livia, och jag passade på å åka å slänga alla kartonger mm från jul.
Sen när lillan skulle sova så tog vi en kort promenad, hon somnade direkt.
Micke åkte hem och jag gluttade på tv.
Fick väcka henne efter 1½ tim eftersom vi skulle till min faster å fira hennes födelsedag.
Där bjöds det på smörgårtårta och fika, och runt kl 15:30 åkte jag å Livia ner till mamma i Åkers.
Vi hade jättemysigt, åt gott å glodde på småkronorna.
Vid tolvslaget så sov Livis sedan länge och jag å mamma glodde på raketerna (mammas väninna skulle oxå kommit ner, men hon blev sjuk).
Livis sov under den värsta "smällperioden", men runt kvar över tolv vaknade hon å va jätteledsen så då fick hon stå me mig i fönstret å kolla på de återstående raketerna som folk smällde av.
Sen satte vi oss å kollade klart på den sjukt spännande matchen, när mamma kom hem ifrån å ha hämtat syrran, så gjorde vi oss klara å gick å la oss.
En underbart mysig nyårsafton, tack mamma å Livis!!! <3
Idag vaknade vi upp hos mamma, tog det lugnt och sen åkte jag in å lämnade Livis hos sin farmor, som ville låna henne över natten.
Jag åkte hem å åt och sen ringde Micke och behövde nikotin ute i huset, så jag åkte ut.
(Han hade bilen kvar i Tälje, å va dessutom fortfarande full, så han kom ingenstans) =)
Efter å ha kört ut dit så körde ja honom runt i Tälje för å hämtade lite kvarglömda saker å sen hem till hans polare, och NU är jag precis hemkommen å ska slappa i soffan å glo lite på tv.
Hoppas ni andra oxå haft en fin nyårsafton!!!

Igår pratade Livia massor me Emma (moster) i telefonen, svarade JA när hon frågade saker mm, jättesött!
Sen när vi satt å åt så sa hon nåt, på "sitt språk" (bebiska =) ) och så sa hon nåt emellan å sen höjer hon rösten å upprepar EXAKT samma som hon sa precis innan!
Precis som om hon blev lack när jag inte förstod va hon sa, hahahaha.
Tänk om det fanns en ordbok på bebiska... undra va hon sa egentligen =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar