lördag 29 januari 2011

Sessan har feber, igen =(

Livia va lite ledsen å gnällig imorse, jag fick inte gå en meter från henne utan att hon började gråta.
Kände på hennes panna å hon kändes varm, tog tempen 38,3...
Jag tänkte att jag skulle avvakta å se hur hon mådde efter vilan, barn kan ju va lite extra varma ibland, särskillt på morgonen å på kvällen.
Efter vilan kändes hon jättevarm så jag stoppade in napptempen i munnen på henne igen, och den visade 39,7 :-S
Mammas lilla tjej, inte konstigt att hon va hängig.
Tanken va att vi skulle åkt till Pershagen och firat Milo, som skulle ha sitt 1-årskalas i en lokal i min gamla barndomskommun, men det blidde till att stanna hemma, inomhus hela morgonen, dagen och kvällen.
Vi bytte från kalaskläder, till myskläder och mös å kollade på film istället.
Mamma å syrrorna kom förbi en sväng och lämnade lite Alvedon, yoghurt och dricka till mig.
Alvedonen jag hade hemma va för upp till 10 kg, sen hade jag bara flytande och den vägrade hon.
Men mamma å tjejerna kom med rätt kuckelimuck-medicin.
Jag passade även på att gå ut med alla 1000 sakerna som jag ska försöka sälja imorgon på barnbasaren, här i Herrgården.
Håller tummarna för att man får bort så mkt som möjligt och att det kommer mycket folk!
Mamma å syrrorna åkte hem efter ca 1 1/2 då Emma blev jätteallergisk mot kattfaan =(
Livis å jag åt hemmagjord pizza och sen fortsatte goset i soffan.
Nu ligger hon å sover, efter att ha fått näs-"spray" och alvedon, så jag hoppas hon kan sova bra!
Det va vår lördag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar