söndag 30 januari 2011

Barnbasar å mammas sjukling

Livia va riktigt varm inatt å imorse =(
Vi tog det lugnt och bara mös.
Runt kl 9:30 kom Micke hit och jag åkte till barnbasaren å la upp allt som jag skulle ha till försäljning.
Va jättejobbigt att lämna min sjuka dotter hemma, men hon va ju med sin pappa så jag va lugn.
Basaren gick inte bra för någon tror jag, det kom inte mkt folk alls.
Jag hade på känn att det skulle komma lite folk, men att man skulle sälja SÅ dåligt trodde jag aldrig.
Efter så många timmars slit, både med sortering, packning, uppackning, märkning mm mm, så kändes 180 kr inte som det va värt det.
Men å andra sidan så är allt nu märkt och sorterat tills nästa basar, i Tälje som jag å Åsa ska sälja på.
Dit kommer det alltid MASSA folk och sakerna går som smör i solsken där.
Vi har ännu inte bokat nåt bord, men vi ska.
Packade ihop lite innan basaren stängde, eftersom det inte fanns nå folk kvar.
Första timmen va bra, men sen gick vi som sålde bara å köpte av varandra nästan.
Åkte hem till min stackars sjuka Livia.
Hon va jättevarm, så jag stoppade in napptempen i munnen på henne, men den ville hon inte ha.
Så jag tog i armhålan, den visade 39,4 och sen ska man ju lägga till en halv grad när man tar i armhålan, så ca 40 grader hade hon =(
Micke åkte när jag kom hem och jag å Livis tittade på Pippi och "Bompa" och sen fick jag kolla på handbollsfinalen.
Sen vart det lite mer "Bompa" och nu sover tösen.
Blir nog en relativt tidig kväll för mig oxå, eftersom man inte vet alls hur natten blir nu när hon är sjuk.
Inatt sov hon ganska bra, för att vara sjuk <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar