fredag 28 januari 2011

Ingen "tvingar" min dotter till en tro!!


En liten vovve hälsade på Livis medans vi väntade på Linda å Milo =)
Gick upp kl 6 och kollade på "Bompa" och gosade i soffan.
Runt 9:30 knatade vi iväg å mötte Linda och Milo för promenad till Öppna fsk.
Oki, att Öppna fsk ägs å hålls av Svenska Kyrkan, men VARFÖR måste dom sjunga sånger om Gud å skit?!
Och varje fredag så har vi sångsamlingen en våning upp, och då ska dom berätta om Gud, Jesus å läsa en bön, vem FAAN bryr sig?!?!
Det enda ungarna vill är å sjunga roliga barnsånger (vilket vi oxå gör), leka å busa!
Hatar att de blandar in sånt skit på Öppna fsk i sången, det hör inte dit!
Man ska kunna välja själv om man vill höra böner å "Gudsånger", då kan man gå till Kyrkan om man vill att ens barn ska bli kristet, det hör inte hemma på Öppna fsk!!!
Och, ja visst, då kan ju jag å Livia komma efter sångstunden är klar, men då missar hon ju barnsångerna oxå...
Det verkligen kryper i kroppen på mig när de ska försöka "pracka" på mitt barn en tro!
"Å gud skapade barnen och hjälpte dom till jorden" OKI, OCH VA FAAN GJORDE JAG DÅ när jag låg med verkar i 30 timmar, kan man ju fråga sig...?!?!
Jaja, nog om det =)
Livis blev så trött så vi, plus Linda å Milo gick därifrån 30 min innan stängning å gick handlade lite på Ica, sen gick vi hem till oss.
Livis sov, Linda å jag drack kaffe å Milo lekte.
När Livis vaknat så gick Milo å Linda hem å jag å Livis åkte ner till Åkers.
Louise, jag å Livis tog en promenad, spelade lite fotboll å Livis åkte pulka ner för en lite backa, medans jag höll i snöret.
När mamma å Emma kom hem så lekte vi, åt tacos och glodde på handbollen.
Nu är vi hemma, Livis sover sen ett bra tag tebax eftersom hon somnade när vi åkte hem.
Hoppas ni andra oxå har en trevlig å kul fredag!

3 kommentarer:

  1. Onödigt med allt guds-tjafs, JA, men det e väl alltid så när kyrkan står bakom. Minns själv när jag var liten och man gick på "kyrkans barntimme" haha. Usch!

    Men tanken slog mig. Varför hade ni kyrkligt dop om du är "emot" kristendom/gudsgrejjer?
    Jag skulle aldrig döpa mina barn eller gifta mig i kyrkan iaf. skulle inte kännas rätt. Därför gick jag också ur kyrkan för ett par år sedan. Så där har man ju ett val också. =)

    SvaraRadera
  2. Ingen i min släkt är religiös, men ändå är alla, utom mina småsyrror döpta, och vi är MÅNGA barn!
    Men det "hör till", det är en gammal tradition från långt tillbaka i tiden, därför valde vi att döpa Livia.
    Hade de gått så hade jag hellre döpt henne i Tor å Odens namn, än i Guds namn, men nu gick ju inte det ;-)

    SvaraRadera
  3. Eller döpt henne till Tor? hahaha =)

    SvaraRadera