tisdag 25 januari 2011

En trevlig dag

Känner sig jättebusig med TVÅ nappar i munnen =)

Nya grejen, dricka direkt från kranen
Idag va Livia frisk så jag lämnade henne på dagis och drog iväg en sväng.
Körde lite fel, både dit å hem, men det löste sig tillslut å jag hann hämta Livia i tid =)
Hon hade ramlat ner från en stol, 2 (!!) ggr idag, skam den som ger sig.
Tur att det bara va en låg, barnstol...
Hon hade gett fröknarna smakprov på sitt humör, när hon hellre ville leka än gå å vila, men fröknarna vann och Livia gick å la sig, utan problem när hon skällt klart :-P
Väl hemma så kom Micke förbi en sväng och jag passade på att åka och handla lite.
Mötte Linda, även hon "barnfri", så vi bubblade lite innan det bar av hem.
Vi åt lite och sen åkte Micke hem till sig och jag och Livis lekte lite och hon badade.
Hon skulle över tröskeln till sitt lekrum, med mjukisvovven i famnen, då ramlade hon och tappade vovven ner i golvet.
Hon går fram till vovven, böjer sig ner och blåser på den och sen tar hon upp den i famnen igen =))
(Jag brukar ju blåsa på henne när hon ramlar och får ont, så jag antar att vovven fick ont :-P)
En mkt trevlig dag, som jag hoppas följs av en lugn å trevlig kväll i soffan, eftersom Livis sover så blir det bara jag och "Kattfaan" ;-)

2 kommentarer:

  1. jag tror hon blåste för att vovven blev dammig!
    /k

    SvaraRadera
  2. Haha, nä då, den risken finns inte här hemma, eftersom det alltid är nydammsuget och kliniskt rent =)
    Hon såg lidande ut, för vovven gjorde verkligen illa sig ;-)

    SvaraRadera