tisdag 11 januari 2011

Jobbig natt å första dagen på dagis!

(Bilden är från Nyårsafton)
Vilken jävla pissnatt vi hade inatt!!!
Jag somnade väl runt kl 23:15 och sen vaknade Livia kl 01:30.
Jag lyfte över henne till mig, å hon låg å slumrade där ett tag, men eftersom hon rör sig så mkt å jag har så sjukt ont i ryggen just nu, sen promenaden med Loke i lör, så kunde inte jag sova.
Så jag lyfte över henne till sin säng, å då blev hon ledsen.
Sen höll vi på så där, fram å tebax ett tag.
När hon väl slumrade till, eller så låg hon bara tyst å kikade, jag vet inte, så räckte det med att jag kliade mig på näsan, flyttade kudden, rörde på täcket eller dyl, så blev hon ledsen.
Jag försöker ju vänja henne av med välling på natten, eftersom hon har visat att hon inte behöver det längre.
Och det va inte det hon ville ha, utan hon sov bara skitdåligt!
Sen när kl blev 04:10 så fick hon välling tillslut, eftersom de då nästan va morgon, å om hon inte fått det så hade hon ju vaknat igen runt 06 å velat äta ändå.
Så runt 04:30 somnade vi båda, efter 3 timmar av frustration...
När kl ringde sov Livia, så jag gick upp å gjorde mig klar, och sen väckte jag prinsessan, som va supertrött, konstigt? NÄ!
Sen gick vi upp å åt frukost å tog en promenix till första dagen på dagis.
Vi va ju bara där 1 timme, men det gick kanon!
Hon gick runt lite, kikade och lekte.
Sen blev det sång å fruktstund och sen gick vi å handlade å så gick vi förbi "Gudis" på Jackpot.
När hon käkat lunch så frågade jag om hon va trött å ville sova, då la hon huvudet på sne och låtsats-snarkade, haha sååå sött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar