torsdag 13 januari 2011

Strålande humör =)

Idag kom vi till dagis kl 9, efter en mysig morgon hemma.
Barnen lekte, Livia gick runt å kikade lite med en annan fröken utomhus, medans barnskötaren satte igång inom mig, å jag underhöll de andra barnen genom att göra snökakor.
Livis brydde sig inte å blev inte svartsjuk, utan knallade glatt runt å spanade in omgivningen.
Sen va det dax för lunch, å sen vila, första vilan på dagis...
Ingen av de nya barnen ville sova, utan "sjöng akapella" där inne i vilorummet.
Men skam den som ger sig!!
Alla andra gav upp, vissa snabbt å vissa kämpade in i det sista, men Livia va den enda som tillslut somnade =)
Eg skulle vi bara va på dagis till 13:30, men Livia sov till 14:00 och sen gick vi hem.
När vi står å klär på oss så säger Livia "Bompa", och jag tänkte, mäh, här finns ju ingen tv.
Men då pekade hon på en ryggsäck som hängde på en krok, å mkt riktigt, där va draken från "bompasången" och så stod det "Bolibompa" på ryggan, coolt att hon kände igen den å kopplade!
När vi kom hem så lekte vi, och Livia va på strålande humör, jätteglad hela eftermiddagen å kvällen <3
Vi läste bok, spelade bandy mm mm och sen runt kl 17 kom Micke.
Efter middagen åkte jag till Maxi å storhandlade, så nu är det klart för lång tid framöver, NICE.
Livia somnade kl 19, å Micke åkte strax efter det, så nu ska jag slappa, duscha, glo på tv å sen sova.

Imorgon blir det inge dagis, eftersom 2 av de 3 ordinarie fröknarna är borta, men på måndag så kör vi igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar