tisdag 11 januari 2011

Vilken jävla dag...

Efter att Livia sovit så kom Linda och Milo hit å hälsade på
Vet inte va det varit med Livis igår och idag på em, kanske är det den "sömnlösa" natten som visar sig, eller så är hon inne i en trots just nu.
För satan så gnällig hon är, hon som alltid brukar vara så extremt glad...
Så fort hon inte får som hon vill så gallskriker hon, och då menar jag verkligen skriker.
Hon gråter inte, visst, en å annan krokodiltår lyckas hon klämma fram emellanåt, men oftast så skriker hon bara...
Går jag därifrån så ligger hon antingen kvar å skriker eller så följer hon efter å fortsätter skrika.
Jag ger mig ju inte, för har man sagt nej så måste man stå på sig å va benhård, för annars lär hon sig att det bara är å skrika "lite" å sen får man som man vill, för så vill jag INTE ha det.
Så det har blivit ex antal duster igår och idag, men mamma vinner alltid, eller vinner å vinner, men hon får iaf inte som hon vill.
Sen kan man ju inte kalla det att jag vinner när man har en skitarg Livia skrikandes på golvet, men jag visar iaf att jag inte ger med mig när hon försöker "köra med mig".
Sen ska hon vara i min famn hela tiden, jag ska helst bära henne så mkt som möjligt, och det är ju inte så kul just nu eftersom jag har svinont i ryggen...
Men men, va är väl en bal på slottet ;-)
Tur iaf att man har lång stubin när det gäller sitt barn, för tillslut, efter massa skrikande, så ler man bara, man orkar lixom inte göra annat, man orkar inte ens bli irriterad.
Å sen blir det väl inte bättre av att man bara fick ca 5 timmars sömn inatt, om ens det...
PLUS att jag trodde Micke å Bärra skulle komma med mat runt kl 17 men är på väg nu, så jag har bara ätit en macka, en apelsin å en potatisbulle på hela dagen, och just det ja, några chokladbitar...
Ja jag vet mamma, jag SKA skärpa mig när det gäller maten, men idag har det bara varit en sån dag som jag inte orkat "ta hand om mig själv" på.

1 kommentar:

  1. haha sorry Maria men nu börjar trotsåldern + att hon säkert vill testa dej när hon varit hos pappa, hon testar säkert på Micke me å med min erfarenhet så brukar pappor ge med sej alldeles för lätt. Se framåt....det går över när hon flyttar hemifrån haha.....kram från Carina

    SvaraRadera