måndag 24 januari 2011

Ny tand= feberboven?

En bild från Öppna fsk för några veckor sen, tycker bilden är så fin på henne <3
Efter en kämpig natt för lilla skatten,med feber, ont, och täppt i näsan så vaknade vi och satte oss å mös i soffan.
Hade redan ringt dagis, tidigare imorse, och anmält henne som sjuk.
Efter myset så åt vi frukost och efter det så lekte Livia "som vanligt".
Hon va pigg å glad, å kändes inte varm, så vi klädde på oss å gick ut i solen.
Vi gick å strosade, spelade lite fotboll å gungade.
Sen va det dax för lunch å vila, men Livia ville inte ha nån mat, så jag gjorde välling ist, men inte ens det dög =(
Det verkade som om hon hade ont...
Längtar verkligen tills hon kan berätta vad det är som gör ont eller är fel, blir så mkt lättare då!
Under tiden hon sov så passade jag på att koppla in min skrivare och chattade lite på fb.
Installationen gick bra å lätt, för som tur va så följde det med en skiva som förklarade hur man gjorde, enkelt, kan garantera att en 5-årings om kan läsa hade klarat det.
Förklaringarna va "lyft upp locket", "ta bort tejpen", "stäng locket" osv, och dessutom va det bilder för varje steg oxå =)
Jaja, sen när Livia vaknade så va hon ledsen å lite seg.
Men ingen feber å efter ett tag piggnade hon på sig igen, så hon va väl kanske bara nyvaken å trött.
Middagen åt hon bra, hon fick i sig 5 fiskpinnar, jag fick bara 2, men huvudsaken va att hon blev mätt.
Jag fick käka makaroner för å fylla buken lite. =)
Nu sover Livis, eller hon ligger iaf tyst i sängen, så hon somnar nog snart!
När vi gosade å kollade på "Bompa" så hittade jag en ny, STOR, tand i överkäken, kan de vara orsaken till febern kanske, vem vet...
Håller tummarna för att hon kan gå till dagis imorgon, så hon slipper ett alltför stort glapp så här i början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar