måndag 10 januari 2011

Sista dagen som mammaledig =(

Livia sov till kl 09:05 imorse, trots att hon somnade kl 19:30 igår.
Hon va iofs vaken typ 1-1½ tim inatt å skällde på sin mamma eftersom hon ville ha välling.
Men eftersom hon inte dricker det de helgerna hon är med sin pappa så behöver hon ju inte det längre.
Fast hon är ju VAN å få det här, därför fick mamma massa utskällning inatt, hon va inte ledsen, bara JÄVLIGT arg.
Men tillslut somnade hon å sov som en prinsessa till kl 06 då hon fick välling å sen somnade hon om igen.
Vi tog en promenad till Öppna fsk, och Livia va på strålande humör, NOT.
Hon blev skitarg när hon inte fick som hon ville och jag inte gav med mig. (hon skulle ha en leksak som en bebis hade, och jag gav tillbaka den till bebisen, INTE populärt)
En sak som va gullig va att hon förut alltid har gått med stetoskopet runt halsen å låtit den grejen man lyssnar med "bara hänga" eller haft den i munnen.
Men nu, sen hon varit sjuk och läkarna lyssnat på henne så mkt, så hade hon det runt halsen å sen satte hon den grejen man lyssnar med, på hjärtat <3
Å hem skulle hon inte heller, gallskrek när jag klädde på henne och slutade inte förens vi hade gått mer än halva vägen hem...
Sen när vi kom hem så fick jag inte gå utom synhåll från henne för då blev hon ledsen.
Hon som ALLTID är så extremt glad annars, hade bara en dålig dag.
Eller rättare sagt, hon va skittrött!!!!
Även om hon sov länge imorse så va hon trött när hon vaknade, sen somnade hon redan kl 11;30 igen men sov bara en timme.
Kroppen är nog fortfarande lite ur balans sen hon va sjuk verkar det som, hon har inte alls samma ork som innan hon blev sjuk.
Men det kommer nog igen snart igen!
Det blev en lugn eftermiddag å kväll här hemma, med lek, middag, dusch, gos å "Bompa".
Är lite ledsen över att sista dagen som mammaledig blev så här, med mkt Livistårar å gnäll.
Hade velat att hon va lika glad som alltid å vi kunde ha skoj tillsammans, som vi alltid annars har hela dagarna, men men...
Imorgon ska vi till dagis för första ggn, iofs bara 1 timme, men ändå.
En milstolpe som kommer bli tyngre för mamma än för Livis.
Hon är ju så van å leka med barn och så är hon ju så extremt social, så för henne kommer det gå kanon.
Det är bara jag som tycker det är svinjobbigt!
Att inte kunna va där å trösta när hon bli ledsen, att inte vara där när hon ska vila å när hon vaknar, att inte äta lunch me henne mm mm, som vi gjort tillsammans nu i snart 16 månader, det gör lite ont.
Men samtidigt så kommer hon trivas så bra å jag behöver ju komma ut å arbeta oxå, måste bara hitta ett jobb först.
Tvivlar inte på att detta kommer gå kanon, iaf för Livia ;-)
Skulle hitta en gullig bild att sätta på detta inlägget, så jag sökte på bilder på Google under "Dagis", och så kom denna bild å länk upp :-O
http://plus.aftonbladet.se/nyheter/0011/02/dagis.html
Nu har jag en ännu större klump i magen, JAG VILL INTE!!!!!!!! :´(((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar