måndag 31 januari 2011

Elaka utslag och Inkompetent läkare!!


Kom gärna med förslag på va ni tror att det är för utslag!
Jaha, dagen idag då.
Vi vaknade 8:30, hon vaknade några ggr inatt, men inte många alls, men hon behövde väl sova antar jag.
Livias feber hade gått ner och låg på 38,5 imorse *Tjoho*
Vi packade ner henne i vagnen å mig i jackan och så gick vi till VC.
Jag ville att han skulle kolla på Livias utslag som ser elaka och onda ut.
Hon verkar dock inte störas av dom men jag vill ändå veta vad de är.
Vissa säger vattkoppor, utan å tveka när de ser dom, men läkaren (läs kvacksalvaren) höll inte med.
Han sa att de va molusker, vilket det INTE är, det är jag HELT HUNDRA på!
Konstigt hur man kan uttala sig om nåt, utan att ens titta ordentligt.
Han satt ca 1 meter ifrån henne och sneglade lite lätt på henne.
Utslagen sitter precis där nappen är och eftersom hon dreglar mkt just nu pga tänder på gång, så är det ständigt fuktigt där.
Ja tänkte att det kan va därför hon har utslag och så har de blivit så irriterade eftersom hennes immunförsvar jobbar för fullt med febern, men jag vet inte...
Dom stack henne i fingret, men annars gjorde dom inte så mkt.
Läkaren kollade halsen som va lite röd, svullen och hade lite blåsor, men annars så va det inget.
Han visste inte alls, eftersom jag argumenterade mot honom när han sa molusker.
Han slängde ur sig förkylningsutslag oxå, men erkände att han inte visste utan bara "trodde", braaa där, IDIOT!
Vi gick en snabbis och handlade efteråt, och möter då en kvinna med 3 barn, hon kollade på Livias utslag och sa: "Vattkoppor, utan tvekan"
Men jag vet inte...
Har de inte blivit bättre till imorgon så går vi till bvc, eller åker till Tälje eller Huddinge, för jag vill veta vad det är, så jag vet om hon haft vattkoppor eller inte sen när hon blir äldre!
Efter handlingen så gick vi hem, Livia sov 10 min på hela dagen och slumrade sittandes i soffan, till Pippi i ca 1 min.
Så det har varit en "kurera Livia-dag idag" med massa soffmys och kramar.
Imorgon hoppas vi att febern är borta!

4 kommentarer:

  1. Men lilla hjärtat....hoppas du får svar i morgon. Jag kan varken säga bu eller bä om vad jag tror....men...om det visar sig vara vattkoppor kommer vi gärna och hämtar några=)

    SvaraRadera
  2. Och vilka är vi då, om man får fråga =))

    SvaraRadera
  3. Jag säger vattkopper med 99% säkerhet.....kram Carina

    SvaraRadera
  4. Det ser ju absolut ut som vattkoppor, men vad jag kommer ihåg så kliade det utav bara helvete när jag hade det som liten, så om hon inte bryr sig om dom borde det ju inte vara vattkoppor. :S

    Lycka till med att hitta en bättre läkare, jag bojkottar nykvarns vc sedan några år tillbaka! Jävla stolpskott hela högen.

    Kram från Cissi

    SvaraRadera