onsdag 5 januari 2011

Bakslag idag :´(

Vaknade av att Livia låg å smaskade i sin säng, tänkte att hon kanske bara tappat nappen, men kände på mig att det va kräks på gång.
Å mkt riktigt, hon spydde ner sig själv och sängen.
Sen la jag henne i min säng å hon spydde igen.
När vi gick upp så hon spydde igen efter hon fått i sig lite vätsekers. å liite tunn gröt.
Jag drog ut hennes leksäng ut i vardagsrummet å bäddade framför tv:n, så vi kunde ligga å mysa å kolla på hennes favorit Pippi Långstrump.
Efter ett tag så fick hon i sig liiite vätskeersättning å vatten, ca 3-5 klunkar.
Och det är ALLT hon fått i sig på hela dagen och klockan är nu 14:52...
Hon vägrar vatten, hon vägrar välling å hon vägrar vätskeersättningen, och jag har lite smått panik kan jag lova!
Sköterskan från Huddinge som skulle kommit igår, men inte behövde, ringer mig titt som tätt för å kolla läget å jag ringer även henne när jag undrar eller är orolig över något.
Hon lugnar mig som tur är, å hon varnade oss igår, när vi pratade å Livia va så pigg, att ett bakslag kunde komma.
Men det va så svårt å tro, eftersom hon va så otroligt pigg å glad igår.
Men skam den som ger sig, nu är det enda som gäller, att få Livia frisk!
Vi kämpar vidare mot det målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar