torsdag 20 januari 2011

Går bra på dagis, är så glad!

Livia såg ut som om hon skulle bli lite ledsen idag när vi vinkade i fönstret, men jag vinkade glatt, å gick, för å inte göra det värre.
Hon hade vinkat, gnytt liiiite men när jag gått gick hon ner å lekte direkt =)
Jag åkte hem å tog det lite lugnt å sen åkte jag till faster, först klippte hon mig i sin salong, sen fikade vi, tränade hundarna lite å tog en promenad.
De ringde från dagis kl 12:30 för å berätta att hon somnat nästan direkt.
De berättade även att barnen hade busat vid matbordet och skrattat högt, även Livis.
Och en av pedagogerna hade ställt skålen med pannkakssylt, lite för nära Livia, och hon tvekade inte att hugga in på den :-P
Sen har Livia en vattenflaska på sin hylla, och alla barn vet att det bara är Livis som får dricka ut den.
När de kommit in från uteleken så hjälpte Hanna, en 3-årig tjej på Livias avdelning, Livia att få ner den å så gav hon henne vatten, såå gulligt!!
Det verkar som det går kanon på dagis för vår lilla tös, och det glädjer mig jättemkt.
När jag hämtade henne å vi skulle gå å klä på oss för att åka hem, så frågade jag Livia:
"Ska vi åka hem nu?", "Nej" sa hon då, å skakade på huvudet, jag frågade flera ggr, å fick samma svar de andra gångerna oxå =)
Så hon verkar trivas, och när hon mår bra, då mår mamma bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar