onsdag 26 januari 2011

Lite sömn, Ikea å en bil på bakhjulen

Tur att man spelade Tetris som liten =)



De va PRECIS så hon fick in benen!
Efter en mkt jobbigt natt, med många vakna timmar å lite sömn så gick vi upp kl 6.
Seeeg som faan, trodde jag skulle ha "tuttar" (påsar) under ögonen när jag såg mig i spegeln, men icke sa nicke.
Efter några lugna timmar i soffläge så bar det av till dagis.
Va inställd på att Livia skulle bli lite ledsen, och liiiite ledsen blev hon.
Men med erfarenhet av mitt arbete på dagis, så vet jag att det går över så snart föräldern åkt, så det va inte så farligt för mitt hjärta.
Efter det åkte jag till Tälje å hämtade Pernilla och så drog vi upp till Ikea.
Hade egentligen behövt åka hem å sova lite, men ett löfte är ett löfte, så det va bara å tuta å köra.
Pernilla handlade upp hela Ikea, b,la 2 st våningssängar, täcke, lådor å korgar, 2 st stora hyllor och lite småsaker.
Jag köpte leksak till Milo, som ska ha kalas på lör, två lekbackar, doftljus och ramar.
Sen kom en man å lämnade en gunghäst, som jag köpt på Tradera, så bilen va MINST sagt knökfull!!
Trodde aldrig vi skulle få in allt, men med baksätena fällda och Pernilla framskjuten så hon satt som en snorlobba på framrutan, så gick det tillslut.
Säg ALDRIG att tjejer inte kan, och jag kan lova att det va SKITTUNGT, bilen åkte nästan på bakhjulen när vi åkte hem!
En tant stod bredvid å kollade på oss under hela packningen och när vi va klara så sa hon leende: Det där trodde jag aldrig skulle gå, jag är imponerad =)
(Hon kunde väl ha hjälpt till ist för å stå där å glo :-P)
Tog en fika hos Pernilla och åkte sen å hämtade Livis.
Vi körde hem å ställde bilen och tog en pulkafärd till Linda och Milo och fikade lite.
GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA MILO SOM BLIR ETT ÅR IDAG <3
Efter middagen va Livis jättetrött, så vi glodde lite på "Bompa" och kl 18:40 sov hon.
Håller tummarna för en bra natt inatt, de behöver vi båda!

Har hänt lite tråkigt idag oxå, men jag orkar inte skriva om det, jag orkar inte bry mig och jag orkar inte ödsla tid å energi på den här personen!
Jag har fått nog, nu får det vara så här, din förlust, men det skiter jag i!!
Kanske vi kan bli vänner igen, nån gång i framtiden, men just nu är det bäst å ha det så här!!!
Ha en underbar kväll allihop!
Kram

1 kommentar: