tisdag 1 februari 2011

Troligtvis svinkoppor el höstblåsor

Finast i världen, trots alla dumma utslag <3
Jahapp, idag kom mamma hit å hälsade på, och följde med till bvc.
Therese på bvc visste inte HELT säkert, men hon trodde att de va svinkoppor.
När Livia låg å sov så googlade jag bilder på olika barnutslag och kom över höstblåsor.
Både jag och mamma tyckte att det såg ut som Livias utslag, men jag vet inte.
Men nu behandlar jag henne som om de vore svinkoppor, salva, konstant nappbyte, nappkokning, byte av örngott, tvättning med tvål och vatten, handduksbyte mm mm.
I helgen när Livia åker till Micke ska jag passa på å tvätta hennes en miljon leksaker, eller iaf de hon använt som går å tvätta/diska av...
Igår va ju utslagen en och en, men idag hade det kommit en å satt sig bredvid ett annat, så därför trodde inte Therese att det va vattkoppor, eftersom dom oftast sitter ensamma.
Men jag "hoppas" på att det är höstblåsor hon har, för det ger med sig efter en vecka och smittar inte lika mkt som svinkoppor...
Men om behandlingen med salvan mm, ger resultat så är det väl antagligen svinkoppor...
Det jobbigaste är att hon har massa blåsor i munnen, sådana där små jävlar som gör svinont.
När man själv får såna blåsor så brukar man få någon enstaka, men Livia har flera stycken på tungan, tandköttet, ser det ut som, osv, och det resulterar i att det gör ont att äta.
Så idag har jag fått truga i henne allt som jag vet att hon tycker om, men hon har inte ätit ens hälften av vad hon brukar =(
Hon som nyss haft magsjuka i 1 vecka, skulle verkligen behöva "äta upp sig" lite, men nä, då kommer denna skit ist =(
Bara hoppas det ger med sig SNABBT, så det inte sprider sig, har man otur kan det ta lång tid innan det går över...
Annars har vi bara varit hemma idag, efter bvc gick vi till Apoteket och Ica, men annars har vi bara lekt, mys och kollat tv:n.
Mamma åkte och jobbade runt kl 14, sen dess har vi varit själva.
Imorgon kommer lilla mormor hit och hälsar på, ska bli trevligt, alltid trevligt när nära å kära kommer, idag mamma imorgon mormor <3

2 kommentarer:

  1. Inte kul att jag hade fel haha. Krya på dej Livia Kram Carina

    SvaraRadera
  2. tycke att att det såg ut som svinkoppor, Sebban hade det efter jul men stackars livia ser ut att ha det betydligt värre! Lill tjejen!
    Sebban hade inga blåsor i munnen där emot.
    Hans blåsor torkade ihop ganska fort när man började tvätta med tvål och vatten (oftaaa!!)

    Hoppas hon blir bättre snart!
    kram

    SvaraRadera