tisdag 30 november 2010

Idioter i Tälje och krita i näsan =)

Egentligen va det meningen att Susanne å William skulle komma hem till oss å leka idag.
Men planerna ändrades när det gick magsjuka hemma hos dom :-/
Så då packade vi in oss i bilen ist och så åkte jag å Livis in till Tälje å handlade lite julklappar.
Jag får verkligen DAMP på vissa, vilka idioter det finns i den stan (och alla andra städer oxå säkert)!
Folk som står i vägen, och inte hör när man säger "Ursäkta", nä men OK, jag kan väl ta vagnen med min dotter i å LYFTA över allt över dig, mjo visst!
Och det började ju med att en "Nysvensk" ;-)) inte kunde trafikreglerna och började gestikulera till mig ifrån sin bil, och jag va ju så klart inte sen att visa att jag oxå kan "teckenspråk" :-P
IDIOT!!!! De körkort som de hittar i sitt jävla flingpaket på morgonen ÄR INTE GILTIGT... *morr*
Där las ju lixom ribban för hur mitt humör mot "folk" i Tälje, skulle vara den dagen...
Jaja, iaf, jag å Livis hittade en del julklappar, men långt ifrån alla tyvärr...
Pappa kom ner och fikade med oss, och sen följde han med en sväng på stan oxå.
Runt 14 åkte jag å Livia hem till oss och busade.
Livis fick rita lite, men jag tror hon missförstod vart kritan skulle vara, som man kan se på bilden ovan.
Men lite ritande hon iaf med innan hon kom på att man kunde stoppa kritan i näsan :-)
Sen kom hon även på att hon kan lyfta kissen...
Kissen verkar tycka att det va helt OK, eftersom hon snällt lät sig bli upplyft utan att säga ett ljud.
Sen när Livis satte ner henne så gick hon tillbaka å ställde sig framför Livis, precis som hon ville upp igen.
Jag tyckte inte det såg så bekvämt ut, men hon verkade tycka det.
Men efter att ha blivit upplyft ca 5 ggr, så ville hon vara ifred och fick så vara.
Micke kom hit å lekte med Livis på kvällen och sen stannade han å glodde lite på tv.
Nu har han åkte hem och jag ska glo lite på tv, innan det blir duschen å sängen.

3 kommentarer:

  1. Så underbart med "folk". Själv körde jag på folk med vagnen eftersom dom varken hör eller ser. Visst är det roligt med barn som vill kolla saker å ting med näsan liksom lukta sej fram. Livia blir bara sötare för varje bild jag ser.......kram

    SvaraRadera
  2. Vem är du?
    Ni som kommenterar måste ju skriva namn! =)

    SvaraRadera
  3. Haha underbar bild när hon lyfter katten, jag skrattar ihjäl mig=)

    SvaraRadera