måndag 22 november 2010

Dampryck

Idag tog vi det lugnt hemma, vi hade en riktig slappmorgon.
Efter att Livis sovit å ätit lunch så drog vi iväg till Öppna fsk och busade.
Direkt därifrån åkte vi in till Tälje, till Annettes jobb (Livias farmor).
Hon ringde här för några dagar sen å frågade om inte Livis kunde få sova över hos henne mån till tis, och självklart fick hon det =)
Efter att jag lämnat av henne så åkte jag å hämtade ut ett paket som väntade på mig, köpte kattleksak (igen) och handlade lite på Ica Maxi.
Sen bar det av hem till byn igen, där jag åkte och beställde avocadorullar till middag.
Efter att jag ätit klart fick jag ett välbehövligt "dampryck" och jag plockade undan, dammsög lghten, tömde och slängde alla sopor, tömde å gjorde rent i kattlådan, tvättade å hängde en maskin, plus att jag sorterade bland alla tusen, miljoner alla barnkläder, som låg i blandade storlekar (de kläder Livis ärvt) och så delade jag upp dom i storlekskategorier, jag rensade även bland ALLA saker där inne, sorterade ut de Micke glömt kvar, ställde iordning och fixade.
Sen gick jag ut me kläderna hon vuxit ur, som vi köpt å fått och inte kan skiljas ifrån, ut i förrådet.
Allt detta gjordes på min barnfria kväll, då jag hade tänkt att ta det lugnt =)
Ångrar mig jättemkt att jag inte tog en före å efterbild, det kom jag på när jag nästan va klar =(
Men kan säga såhär: Innan gick det knappt att komma in, nu är allt iordning, jag vet vart jag har allt och det är så stort utrymme nu så man kan dansa där inne :-)

Tror jag börjar bli gammal och virrig...
När jag stod å väntade på att tanten skulle knappa på datan efter mitt paket så fick jag nästan panik.
Jag hittade inte min mobil, letade 4 ggr i alla fickor.
Jag började fundera på om jag kunnat tappat den när jag gick ur bilen, och såg framför mig att nån hittade den å tog den.
När jag precis skulle säga till tanten att "Jag är snart tillbaka, jag måste ut å kolla efter min mobil", så inser jag, att det är den jag står å tittar på, jag har den i handen...
Hade ju skrivit upp ordernumret för paketet där, eftersom jag hade rabblat numret för tanten.
Hmmm... vad säger man :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar