söndag 7 november 2010

Bilåkande, kyrkogårdar å massa annat

Fredagen började med att vi i vanlig ordning, åkte till Öppna fsk, direkt därifrån åkte vi ner till Åkers, till mamma å syrrorna.
Livia sov när vi kom ner, så ja la henne i vagnen så hon kunde fortsätta sova å så tog jag, Livis å mamma en låååång promenad bort till Kyrkogården å satte ljus vid morfars grav.
Efter 1 timmes promenad så va de ganska skönt å sätta sig i soffan.
På em åkte vi med lilla mormor bort till Kyrkogården igen, så hon fick sätta ljus hos sin andra hälft.
Hon följde sen med hem till mamma å vi åt tacos å glodde på Idol.
Livis sov jättedåligt inatt, vaknade massa ggr, å sen lyfte jag över henne i min säng, men då kunde ju inte jag sova.
När hon fick välling vid 05 så lyfte jag över henne i hennes säng, 2 min senare hade blöjan läckt å det va kiss i sängen å på jamasen...
Jag började gråta, av trötthet, jag visste att hon skulle vakna till å vilja gå upp eftersom jag va tvungen att byta hennes blöja å kläder.
Men snälla mamma gick upp me henne, så jag skulle få sova några timmar, så jag sov till 9, det behövdes!!
Livia va så söt, hon såg nog att jag va lite blöt i ögonen, när jag kramade henne innan hon gick upp, och då gav hon mig sin napp =) Älskade unge!!!
Lördagen bestod av en massa bilåkande.
Jag, Livis å Emma åkte runt å satte ljus på 7 olika gravar i Hölö, Järna och Tälje.
Har blivit många å tända ljus för nu, många som man älskar, som försvunnit... <3
Sen åkte vi hem igen, till Louise och så kollade vi på SSKs match.
När mamma, som hade varit iväg över dagen, kom hem, så åt vi pizza när Livis somnat.
Å sen åkte jag å Louise iväg till morfars grav å tände ytterligare ett ljus, å kollade på alla andra ljus på gravarna, så vackert.
Men eftersom Åkers kyrkogård inte är så stor så åkte vi in till Täljes, där vi kikade på minneslundens alla 1000-tals ljus, den är något speciellt, så rogivande å så vacker!
Sen bar det av hem till mamma igen, vi glodde på tv och sen väntade bingen för en trött Maria.
Söndagen va lugn, en promenad till Ica och runt kl 14, när Livis sovit klart så åkte vi hem.
Micke kom å hämtade Livis, de drog till hans fars grav i Hölö och sen hem till Livias farmor å åt middag å busade.
Och jag passade på å städa å tvätta, och sen glodde jag så klart på fotbollen, och såg när Malmö, tog guldet...
Jaja, det va ju bra fotboll iaf =)
En underbar helg har det vi haft!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar