onsdag 3 november 2010

Jättenalle, katt i trassel å underbart ex

Gosebjörnen

Glad över sin present

För att ni ska förstå hur STOR den eg är!
Åkte till Herrgården, som hade extraöppet idag.
Vanlig tid är 10-12 på ons, men idag körde dom 10-15, Livia orkade 10-13, sen åkte vi hem så hon fick sova.
Hon ritade en teckning idag, sin första, men till min förtvivlan upptäckte jag precis att jag glömt kvar den på Herrgården :-/
Jag ville inte vika den å lägga den i väskan, eftersom jag va rädd att den skulle förstöras, så jag måste ha lagt den brevid.
Vi åker förbi där imorgon å kollar om den är kvar, innan vi åker till Annika å Tuva-Lee, HOPPAS HOPPAS HOPPAS den ligger där, så ingen slängt den.
Men jag skrev datum å att de va hennes första teckning, på den, så förhoppningsvis ser Annika, som jobbar där, det och lägger den åt sidan!
Micke kom förbi efter jobbet, med en present till Livia, en BAMSESTOR nalle från Teddykompaniet, en sån där jättelen å mysig ni vet.
Livia blev JÄTTEGLAD å kramade å gosade massor med den, och jag tyckte oxå den va mysig, så den fick några kramar av mig oxå måste jag erkänna ;-)
När Micke åkte så åt vi lite och sen hoppade Livia ner i ett bad.
När vi sitter där så hör jag katten skrika massor, jag tror hon ska spy eller nåt å ropar på henne att hon ska komma.
Hon fortsätter skrika men kommer inte, så efter ett tag så sveper jag in Livia i en handduk å går å kollar.
Då har Lizzy lyckats trassla in sig i "de trasiga fransarna" längst ner på gardinen i v-rummet, hahahaha, bara hon som kan lyckas!
Hon satt verkligen tokfast, många varv, över hela kroppen, så jag fick klippa loss henne, annars hade det inte gått :-D
Out of topic:
Jag har nog världens bästa ex å Livis har världens bästa pappa!
Många pappor har barnen lite "när de passar dom" efter en separation, men Micke e tvärt om, han har henne varannan helg, å eftersom han inte klarar av å träffa henne så lite, så kommer han nån/några ggr på vardagarna oxå.
Han tvekar inte å hjälpa mig, både ekonomiskt å med Livia (om jag tex ska iväg å inte kan ta Livis me mig)
Han har låtit oss bo kvar, fast han vantrivdes i huset och han lät oss ha kvar nästan ALLA saker när vi flyttade isär.
"Små" gester, som hjälper mig mer än han tror, tex kopplade han in tvättmaskinen, han hjälpte mig å fixa NYA vinterdäck och även fast han redan gett mig underhåll så gav han mig 200 kr extra idag "bara för att", massa sånt hela tiden, han fixar, donar å ställer upp, i vått å torrt!
Han finns där om jag behöver prata å han finns där om jag behöver en kram.
Visst, vi har haft våra duster å våra tjafs även efter separationen, men jag vet att han ALLTID finns där för mig å Livia, vad det än gäller, och det är jag VÄLDIGT tacksam över, det ska du veta!!!

3 kommentarer:

  1. Inte bara ett ex utan en vän med sen vill jag se att mitt barn har det bra med :P Tack för att du finns med... Finns saker som jag inte hade klarat utan dig.

    SvaraRadera
  2. (Kommentaren innan är från Micke, han glömde skriva namn) :-)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera