onsdag 17 november 2010

Kalle Anka-bula och massa bus

Livias "Kalle Anka-bula" =(

På väg mot ICA, med tungan rätt i mun =)
Efter en, för en gång skull, extremt jobbigt natt, så vaknade vi runt 07:00 och gick upp och gjorde oss klara.
Vi tog en promenad till BVC, där de kollade utslagen, som nu är helt bort, och sen frågade jag om vi kunde väga å mäta henne.
Sen 1 årskontrollen för lite mindre än 2 månader sen har Livia gått upp 1 kg och vuxit 4 (!!!) cm, inte illa =)
Efter det så styrde vi kosan mot Öppna fsk, och eftersom vi hade gott om tid så fick Livia gå själv.
Men vi hann bara till ICA, där halkade hon på en isfläck och rasade rakt ner.
Jag ser hur hon slår i ansiktet och tänker "Shit, hennes tänder :-O "
Hon blir ledsen, jag tar upp henne, tänderna är hela men hon har en "Kalle Anka-bula" i pannan, med små blodprickar på :`(
Jag tröstade henne och sen fick hon åka vagnen resten av biten.
Väl på Öppna fsk så busades det som vanligt, och huvudet verkade inte göra ont mer.
Efter det så gick vi hem så hon fick sova och jag passade på å tvätta 2 maskiner.
När hon vankat så kom Linda och Milo hit, vi lekte en kort stund, sen tog vi en promenad till ICA, eftersom Milo behövde sov, där handlade jag lite, och Livia gick HELA vägen dit, helt själv med mig i handen.
Promenade tog ett tag, eftersom vi skulle stanna å kolla i lekparkerna, vinka åt bussen och bilar, hälsa på hundvalp, gå åt helt andra håller, prova å stå på brunnar etc etc =)
På vägen hem så fick Livis åka vagnen eftersom vi skulle hem å fixa mat.
Linda och Milo går hem till sig och vi till oss.
På vägen hem ringer Livis farmor, hon längtade efter LiviLööv.
Så hon kom hit och busade med Livia medans jag lagade mat, sen gick hon när det va dax för lellen.
Och nu sover Livis och jag ska glutta på dumburken!
Kram på er allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar