måndag 29 november 2010

Livia med sin nya pulka

På väg, i solen, till affären

Spännande å känna på snön

Busfia! <3
Efter en mkt bra natt (som vanligt) så tog vi en lugn start på dagen, tittade på barnprogram och lekte.
Sen runt 10 så satte jag Livis i hennes nya pulka, som hon fick igår, och så drog vi iväg till affären och handlade lite.
Vi passade oxå på å säga hej till "Gudis" (Livias gudmor) som jobbade i sin butik i centrum.
Trodde Livis skulle vilja gå hem, så då tänkte jag att kassen kunde få åka pulka, men det tyckte inte Livis.
Så hon ville hellre åka pulka sj, det va tur att jag inte köpte massa tungt, hade blivit lite jobbigt att bära kassen OCH dra Livis.
När vi kom hem så va det dags för henne å sova, och jag la mig i soffan å kollade på tv på datan.
Runt 12:30 vaknade hon, då fick hon lunch och sen åkte hon pulka till Öppna fsk.
Hon tyckte det va jätteskoj, men hon va pionröd i ansiktet när vi kom fram, eftersom det va svinkallt ute.
Hon va påpälsad, så hon frös inte om kroppen, men kinderna å näsan går ju inte så bra å klä på...
När vi kom hem efter Öppna så lekte vi, åt middag å gosade i soffan till läggdax.
Hon är så mysig vår tös, hon älskar verkligen å bara sitta å gosa, och hon är, och har alltid varit, väldigt generös med både pussar å kramar, och det är jag tacksam för!
Idag stod hon typ i andra änden av rummet, när vi va på Öppna, och när jag sa: "Livis får mamma en kram?"
Då log hon och så sprang hon in i min famn och gav mig en stor kram och en puss, och sen gick hon och lekte vidare =))
Nu ska jag slappa!
Vi hörs!

Imorse när jag hämtade datan så pekade hon på den, då sa jag: "Ja, det är en data"
"Data" sa hon då.
Och vid middagen så pekade hon upp på kökslampan, ovanför bordet och sa "Lampa" (Lampa har hon sagt ett tag nu, men det brukar oftast vara när jag, eller nån annan säger det först, men nu pekade hon själv och sa det)
Det går sååå fort, men det är sååå underbart <3

1 kommentar:

  1. Måste kännas spnnande nu när hon börjar vara såpass stor och det märks att saker tas in på ett mer medvetet sätt. =)

    Jag vill också åka pulka btw! =)

    SvaraRadera