onsdag 1 december 2010

Mammas älskling va magsjuk =(

Igår kväll när Micke gått så fick jag ett mess av min syster, där hon skrev: "Vi ses imorgon <3 "
Och jag skrev tebax att "Ja de gör vi"
Men av nån konstig anledning kände jag på mig att vi inte skulle komma, trodde jag skulle bli magsjuk, fråga mig inte varför jag trodde de, kände det bara på mig.
Tyvärr va det dock Livis det drabbade =(
Det lät som om hon hostade kl 23 och jag gick in å kollade, och då hade hon spytt ner sängen =(
Jag tog upp henne, tvättade av henne lite med våtservetter och bytte jamas.
Sen fick hon sitta hos mig i soffan, och jag höll mig vaken, och "red ut den värsta kräksen", Livis va oxå vaken å kollade på tv.
Hon va SÅ duktig, inte ledsen utan hon satt å kollade på tv och kräktes i pappret (pappret funkade när det va tomt i magen)
Men va jobbigt det va för ens mammahjärta där i början, när hon bara tittade bedjande å undrande på mig, (hon förstod ju inte va som hände när hon kräktes) och det enda man kunde göra va å hålla om henne, prata lugnt å berätta hur duktig hon va!
Som tur va så va det bara från munnen, hade blivit ännu jobbigare för henne om det även kommit i blöjan!
Med hjälp av en tesked så fick hon några droppar vatten några ggr, men det kom upp lika fort.
Runt 02 gick vi å la oss, jag bäddade på madrassen i hennes lekrum, så vi sov där.
Hon vaknade 03:40 å kräktes, men annars sov hon hela natten, så på så sätt va det ju skönt att magsjukan började så tidigt på natten, så den avslutades relativt tidigt!
Hon busade lite när hon skulle sova, och hon ville göra koja av filten när vi satt i soffan, hon är bra busig, t,om när hon är sjuk =)
Idag har vi tagit det lugnt hemma och busat, sett på tv och gosat.
Vi tog även en promenad (Livis fick åka vagnen) till affären å handlade lite på eftermiddagen, de va skönt å komma ut lite!
Livia har varit JÄTTEPIGG idag, hon har varit precis som vanligt, utan ett enda tecken på att hon va sjuk inatt.
När en annan har haft magsjuka så ligger man ju helt död dagen efter, men inte Livia inte, hon busade å lekte precis som vanligt <3
Bara hoppas att jag klarar mig från skiten nu... *Peppar, peppar*

1 kommentar:

  1. Ja syrran hoppas du klarar dig och att ni båda håller er friska :)

    SvaraRadera