söndag 21 november 2010

Fika, bus och tänder

Bolibompa-time, men ingen jamas på än

LIVI-LÖÖV <3
Vi hade en riktig mysmorgon, hittade dock inte fjärrkontrollen efter att Livis fått tag på den när vi gick upp.
Efter några timmar letandes så hittade jag den... i skötväskan =)
Inte direkt det första stället man letar på =)
Runt kl halv tolv gjorde vi oss klara och gick och mötte Pernilla och Oskar vid bussen.
När vi mött dom så gick alla vi fyra till Ica och handlade lite, sen bar det av hem till oss för lunch och kaffe.
Livis somnade när vi kom hem och sov i ca 2 timmar, sen väckte jag henne.
Barnen lekte och jag å Pernilla pratade.
Runt kl 16 så följde vi med dom till bussen och sen tog jag å Livis en promenad.
Först gick vi till Djuraffären, de har egentligen stängt idag, men de höll på å lasta in varor, så vi fick komma in ändå.
Vi köpte en STOR mus och en liten lekställning till Lizzy.
Efter det gick vi till ankorna och gav dom lite kvällsmat och sen när vi kom till vår gård så ville Livis gunga, så då gjorde vi det.
Hon gick själv från Folktandvården och hem, självklart höll hon mig i handen, hela tiden!
För en gångs skull blev hon inte arg på sin mamma när vi väl gick in, efter vi hade gungat, hon kanske va trött.
Livis fick ge Lizzy leksakerna, men jag tror de båda två hade lika kul med sakerna =)
Sen åt vi lite apelsin, lekte lite och sen va de lelle å Bolibompa som gällde.
Nu ligger hon i sin säng, å lär nog somna snart.

Hon har vaknat lite å varit ledsen två nätter nu, inatt vaknade hon 1 gång i timmen, kl 00, kl 01, kl 02 och kl 03, sen sov hon.
Har trott att de berott på att hon är förkyld, men nu på kvällen när vi busade så upptäckte jag att älsklingen har fått 1 ny tand, en stor sån där tand där bak, plus 2 st till som nästan är igenom tandköttet.
Så det är inte så konstig att hon haft lite ont, och sen förkylning på det :-/
Men hon har varit lika go´å gla´som vanligt vår lilla tös! <3
En helt underbar helg har det varit, tackar ALLA som varit en del av den!

Igår stod Livis ivägen för mig när jag skulle ut ur sovrummet, då sa jag Tut-Tut, då tittade hon på mig, sa Tut-Tut, sen vände hon sig om och gick ut från sovrummet.
Hon härmar verkligen mkt av det man säger nu, det är SÅ kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar