onsdag 10 november 2010

En riktigt riktigt bra dag

Hon sov hela natten nu oxå, 19-06:20, såå skönt!
Jag va så trött å slut efter gårdagen och gick å la mig 21:30, skippade t,om Desperata hemmafruar :-O
Brukar ta minst 1-1½ timme för mig å somna varje kväll, men igår måste jag ha somnat på runt en kvart.
Imorse tog hon två st "såna andetag, utan att bry sig, en gång när hon satt å kollade på Pippi på Youtube och en gång i sitt lekrum.
Så det är nog bara en "fixidé", eller nåt.
Tror att första ggn de hände så va det en lek, som gick fel.
Att hon började busa å låta så och sen kom hon inte på hur hon skulle ta ett vanligt andetag å fick panik, plus att hon kände av min rädsla.
Varför de kommer då och då vet jag inte, men det kan ju va att hon går å oroar sig för att hon ska få så igen, så hon undermedvetet "framkallar" dom självmant.
Vad vet jag, bara spekulationer, men vet iaf att det låter väääldigt läskigt!!
Men nu kan jag ta det med lugn, nu ler jag mot henne och pratar glatt med henne, när det händer, bara för att visa henne att det inte är nån fara.
Och det verkar funka, eftersom hon inte bryr sig, ibland ser hon lite orolig ut, men sen när hon ser att jag är lugn så fortsätter hon med de hon höll på med.
Vi hade en gosmorgon och Livia sprang runt i hela lägenheten och fnittrade, hon var på strålande humör hela dagen =)
Vi åkte till Öppna fsk och busade, och där fanns en kille, jämngammal med Livia, som gjorde samma läten som Livia på vissa andetag.
Men hans lät ännu högre och mer ansträngt, men det va ingen fara, det va "bara en grej han gör ibland" som hans mamma sa.
Sen åkte vi hem så Livis fick sova och när hon vaknat så åt hon mellis och sen åkte vi inte till Rusta och köpte ljusslingor till vår uteplats.
i gick även till Jula, eftersom Livia blev ledsen när vi närmade oss bilen, hon ville shoppa mer ;-)
På Jula hittade vi en julvovve (mjuk), som dansade, spelade musik och klappade med öronen, så den fick hon och hon blev jätteglad =)
Sen åkte vi hem och pysslade och gjorde fardagpresent till Micke, vi tror/vet att han kommer bli glad!
Sen när vi åt så bajsade Livia på handduken hon satt på i sin stol och sen kissade hon oxå, vilket bordsskick.
Undra vart hon fått det ifrån :-D
Utslagen ser mkt bättre ut idag, såå skönt, men vi ska ändå gå till bvc imorgon eftersom hon ville hålla koll på det.
Trodde hon skulle skrika imorse när hon gjorde nr2 och va beredd på att springa till badrummet och byta, men hon sa inte ett ljud.
Jag bytte ju så klart på henne direkt, och såren va borta :-O
Sjukt bra läkkött de har, de små liven!!!
Nä, nu sover sessan, tvättmaskinen går och nu ska jag ut på uteplatsen och se om jag får nån ordning på ljusslingorna eller om det är Mission Impossible jag gett mig in på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar