fredag 26 november 2010

STORstädning å Öppna fsk

Livis va på STRÅLANDE humör idag, hon brukar ju alltid vara glad, men idag va hon EXTRA glad!
Hon satt å sjöng i bilen, hela vägen till Öppna fsk, så jag va tvungen å skruva ner stereon för å bara njuta av hennes skönsång =)
Väl där så sprang hon runt å fnittrade och flirtade med allt å alla, några fejkskratt kostade hon på sig oxå, för att få allas uppmärksamhet :-D
Precis innan de stängde så lekte hon med 3 stora grabbar (jag tippar på att de är 3-4 år), och sprang med dom på deras "löparbana" de byggt.
Hon e verkligen SÅ framåt, vår lilla tös, inte blyg nånstans å älskar verkligen större barn, de bådar gott inför dagisstarten i januari!!
Sen bar det av hem så Livis fick sova och då passade jag på å STORSTÄDA.
Jag dammade ALLT, torkade även av köksluckor, lådor, dörrkarmar, dörrar och tog t,om bort knapparna på spisen å diskade dom, så som sagt, STORSTÄDNING!
Tänkte att jag skulle passa på, medans hon sov, så jag skulle kunna slappa sen ikväll.
När hon vaknat så lekte vi och åt lite och sen runt 16:30 så åkte vi in till Tälje å så släppte jag av henne hos hennes farmor, Micke jobbade å kom lite senare.
Sen bar det av till Maxi, där ja handlade inför morgondagen, "råkade" även snubbla in på Bolaget en sväng :-P
Efter det bar det av till Nykvarns Centrum, där jag hälsade på Sofie, på Jackpot en snabbis.
Och sen hem där jag skurade och dammsög, plus att jag dammade i sovrummet (där Livis sov förut när jag städade).
Innan jag satte igång så la jag in blekning på utväxten, så den hann verka under tiden, det gäller å va effektiv ;-)
Vek å la in den rena tvätten, fixade några mackor, å hann precis klart med allt till kl 20:00 = IDOL!
Så nu ska jag försöka slappna av lite i soffan!
Känns SÅ skönt att ALLT är rent!!
Ha en mysig fredag alla!!

2 kommentarer:

  1. Gud, jag blev trött av att bara läsa! Du är som en duracellkanin på crack! haha

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vilken skön kommentar :-))
    Ja, men städas måste göras, så är det =0)
    Men nu är det klart, så nu behöver jag inte må dåligt för att det är skitigt, när jag sätter upp ljusstakarna å allt på söndag, för det är det inte =0))

    SvaraRadera