måndag 8 november 2010

Storkok å salvätande

Drog till bvc där Livia fick en salva (eller vi fick köpa på apoteket så klart).
Hon har knallröda utslag mellan benen,så hon fick en svampsalva som vi nu hoppas ska göra det bättre.
Hon på bvc va inte säker på OM det va svamp, men det visar sig nu om det blir bättre eller inte.
Sen fick vi en tid till barnläkaren imorgon oxå, ska kolla upp varför hon gjorde de där "kan inte andas-andetagen förut", de har kommit 2 ggr till, men då bara ett andetag, sen har jag brutit det genom att få henne att kolla ut genom fönstret på fåglarna eller dyl.
Men varje gång hon fått så så får hon som panik, hon kastar sig i min famn å är nära gråten...
Mkt skumt, och det vill jag kolla upp, å då kan hon även kika på hennes utslag hon oxå-
Efter det drog vi å handlade å så mötte vi upp Jenny, som följde me å fikade.
Va så länge sen vi sågs, så det va jätteskoj att hon kom förbi, om så bara för ca 1½ tim.
När Livis vaknat så drog vi till Öppna fsk, och efter det gungade vi i parken bakom Herrgården.
Sen åkte vi hem å jag gjorde korvstroganof i storkok (Livis tyckte det va supergott)
Micke kom förbi en sväng, sen när hon badade så åkte han å jobbade ingen.
Jag å Livis mös och kollade på tv.
Nu sover hon å jag slappar.
När Livis låg på skötbordet, efter badet, så va hon lite missnöjd eftersom hon inte fick bada längre (vattnet hade nästan blivit kallt) så gav jag henne Inotyol-salvtuben å leka med.
Och på 1 sek hann hon stoppa in den i munnen, bita hål å få salva i munnen...
Jag tog handduken å försökte torka hennes tunga och tog hennes tandborste å försökte få bort det värsta.
Sen ringde jag giftinformation-centralen, men de sa att "Hon kan bli dålig i magen och kräkas om hon fått i sig mkt" men annars, om hon inte "ätit" massor, så är det ingen fara, Puh!!
Men jag hann bli lite orolig måste jag säga, och innan jag fått igång datan å kommit in på google för å kolla nr så hann jag bli lite mer än orolig...
Nä, nu ska jag slappa.
Bye!

1 kommentar:

  1. Wilma har också ätit Inotyol salva o miniderm o idomin o gud vet vad annat ;) Dom e snabba de små rackarna. Kram// Maria

    SvaraRadera