lördag 26 februari 2011

Det ena avlöser det andra =(

Natten till fre så vaknade Livia och spydde, igen.
Jag trodde skiten skulle börja om från början igen, men det va nog bara mitt jävla misstag som gjorde att hon spydde.
För eftersom hon varit pigg coh glad hela dagen osv, så gav jag henne vanlig välling, 2 dl, när hon skulle sova.
Men tydligen så klarade inte magen det, så allt kom upp.
Det visade ganska tydligt att det inte var magsjuka, eftersom hon inte hulkade eller spydde galla, utan det va bara det som inte magen tålde, som kom upp.
När hon satt i mitt knä och hon hade spytt klar, så frågade jag henne om hon ville duscha,
JA, så hon då, puttade bort filten och sa "Bort" och så gick hon till badrummet =)
Efter att hon duschat och jag fixat allt, torkat upp, sköljt av lakan mm, så gick vi och la oss, i min säng.
Hon vaknade dock ca var 30:e minut och ville ha vatten, sen sov vi till kl 9:30 :-O
Vi gjorde oss klara, lekte, gosade och så tvättade jag en maskin av nattens "offer" (lakan mm) och sen åkte vi ner till mamma och syrrorna.
När vi varit där ett litet tag så kändes Livia lite varm, och varmare blev hos.
Tog tempen, 39 grader, att det aldrig tar slut.
Känns som det ena avlöser det andra, och det känns som om hon varit sjuk nästan oavbrutet sen hon började dagis =(
Hoppas det ger med sig snart!
Lilla mormor kom hit igår oxå, och vi alla åt Tacos och tittade på tv.
Eftersom Livis slumrade lite i soffan så sent som kl 16 så va hon vaken till 21:30, lite Alvedon i kroppen gjorde henne piggare oxå =)
Idag blir det nog bara lugnt, hockey ikväll, på tv och kanske en pizza.
Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar