torsdag 3 februari 2011

Långpromenad och trött tjej

Första gången i en "storbarns-gunga" =)
Dagen började sent i vårat hem, eftersom Livia sov till 8:30, eftersom hon vaknat och varit ledsen X antal ggr inatt oxå.
Hon har så jävla ont i munnen, verkar inte som alvedonen hjälper på natten =(
Jag lider verkligen med henne och önskar det fanns nåt mer jag kunde göra för henne!
Vi gjorde oss klara i lugn och ro och sen gick vi och mötte Linda och Milo och gick på en promenad.
Vi gick, och gick och gick, i ca 2 1/2 timme, barnen sov och vi pratade massor.
När barnen vaknat så gick vi till en lekpark och gungade och lekte lite.
Efter ett tag så blev barnen hungriga, och eftersom Livia inte kunde äta bananen som snälla Linda köpt till henne, pga blåsorna, så begav vi oss hem.
När vi kom till vår gård så ville Livia gunga och gå runt lite, så vi va ute ett tag till.
Allt som allt så blev det ca 2 1/2 timmes promenad och 1 timmes lek, så 3 1/2 timme med frisk luft satt inte fel efter att ha varit inne mkt de senaste dagarna, då Livis haft feber.
Jag lagade lite "len mat" utan kryddor, så hon fick i sig 5 fiskpinnar, lite potatismos och lite blomkål, härligt!
Efter maten så lekte vi, sen duschade hon och så hann vi sitta en KORT stund i soffan å titta på "Bompa", innan Livia kl 18, blundade i min famn.
Jag gick in å la henne i sängen, sa god natt och har inte hört ett ljud sen dess.
Hon va pisstrött, säkert både av all frisk luft, och sen för att kroppen kämpar för att besegra utslagen och blåsorna!
Men det går åt rätt håll vad de verkar, och det är sååå skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar