onsdag 23 februari 2011

Buffel och båg?!?! Ja, troligtvis...

Imorse så vägrade biljäveln att starta, så det blev en promenad i superkyla.
Tror faan jag tappade min näsa på vägen, och stackars Livia va alldeles röd om kinderna.
Efter att jag lämnat henne så gick jag hem, tittade efter lite jobb och glodde på tv.
När det var dax att hämta henne så hade kylan släppt lite och jag valde att ta en promenad igen.
Allt hade gått kanon och vid vilan hade hon tagit sin mjukishund, vänt den mot sin vän Filippa och "vovvat".
Filippa hade skrattat massor, fröken hade försökt säga "Nej Livia, vi ska sova nu", men sen hade även fröken börjat skratta, så de låg där, Livia, Filippa och fröken, och skrattade alla tre =)
Efter dagis så gick vi hem på en fika och lite lek, till Linda och Milo.
Vi va där i ca 1 ½ tim och sen gick vi hem, ställde vagnen och gick runt å strosade lite på vår gård.
När vi va hos Linda och Milo så ringde en rektor från en förskola i Huddinge, där jag sökt en barnskötartjänst, och frågade om jag ville komma på intervju.
Och självklart ville jag det, så på tis ska jag upp dit, håll tummarna!!!
När vi kom in så åt vi middag, Livia duschade och sen gosade vi i soffan, till "Bompa".
Runt kl 17 ringde de från Proffice, där jag sökt två tjänster, en som maskinoperatör och en som processoperatör, på Astra eller Scania, minns inte.
Hon frågade om jag va intresserad och kunde jobba 2,3 och 5-skift, men det kan jag ju inte, och va tvungen och tacka nej...
Hon sa att de hade det som krav, att man skulle kunna det, till de jobben, och jag lovade att återkomma om de löste sig så jag kan jobba så.
Messade han jag mötte igår, och tackade nej till jobbet.
För det första va det bara 10 tim/v, för det andra verkade det "lite" buffel och båg.
Mkt han sa stämde inte, företaget han uppgav när han ringde, som även stod i annonsen hos ams, fanns inte längre och de hade bytt namn.
Det va ett nystartat företag, men ändå "hade de en egen båt och åkte och städade i Skärgården hos folk, under sommaren" fast företaget startade 2011 och det inte varit sommar än.
Nästa v skulle jag städa sj, på ett ställe jag aldrig varit på och jag har ingen aning om va som ska göras osv osv, men jag kan inte ringa nån, eftersom "alla är på kickoff i Budapest" som det hette...
Han sa att de skulle börja med att satsa på företag här nere, men ändå pratade han om villor mm.
Han berättade inget om hur många de va, vem som styrde företaget, och anställningspapper och dyl kom aldrig på tal...
I annonsen hos ams stod det att "Det finns ingen möjlighet att ringa och ställa frågor till oss, ni måste maila".
De höll på med allt från barnpassning, städ både hemma, i trapphus och hos företag, uthyrning av lokaler, uthyrning av folk, utkörning av fruktkorgar mm, fick de en förfrågan av en kunde att åka å köpa möbler på Ikea så gjorde det de och skruvade ihop allt och gjorde ordning.
Dessutom har de export och import och åker ofta till Kina, men vad detta innebar sa han inte utan nämnde bara i förbifarten.
Det kändes som om jag hade sagt att vi åt mkt bananer i Nykvarn, då hade han sagt, "Ja men vi har en bananodling så då kan vi sälja bananer i Nykvarns centrum", om ni förstår hur jag menar.
Ja, det va MYCKET mer som inte stämde.men orkar inte nämna allt.
Fick en buffel och båg känsla när jag satt där igår, och kunde inte släppa den, låg och tänkte mkt om allt han sagt mm, igår när jag skulle somna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar