måndag 14 februari 2011

Min (o)tur att vara sjuk

Vaknade, kände efter och pillade i mig Ipren.
Kollade på utetemometern, som visade -23,8 kl 07:30, trodde först jag läst fel :-O
Gosade hemma, och sen klädde vi på oss ordentligt och gick iväg till VC.
Är jättevullen, knallröd och har massa vita prickar i halsen, på höger sida, där jag har svinont.
Tyvärr så har de gått för få dagar sen det bröt ut, så halsprovet visade negativt för halsfluss, och läkaren kunde då inte skriva ut nån penicillin utan bad mig komma tebax på ons och lämna ett nytt prov.
Och då skulle hon skriva ut ett recept till mig, så tills dess får jag härda ut.
Efteråt gick vi till Ica en sväng och handlade lite och sen gick vi och matade ankorna.
De fick nyköpt formfranska på alla hjärtansdag, de tyckte om det och Livis (och mamma) tyckte det va roligt att mata dom ;-)
Kände mig inte lika tung å mör i kroppen som igår, inbillade jag mig, men sen när Iprenen slutade verka då blev det värre än igår =(
Micke kom hit runt 14:30 och lekte med Livia, så jag kunde hoppa in i en varm, lång dusch och sen bara ligga på soffan.
Va fullt påpälsad under täcket, och ändå frös jag som en naken ekorre :-/
Bara hoppas skiten går över snabbt, å att det INTE är halsfluss!!
Livis ville inte vila idag på dagen, utan har varit vaken ända sedan hon vaknade imorse
Så nu sover hon som en prinsessa sedan ca 30 min tebax.
Jag ska krascha soffan lite och sen gå å sova, pensionärs-tidigt, hade jag tänkt :-)
Hoppas ni alla haft en mysig och underbar alla hjärtansdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar