måndag 28 februari 2011

Hungrig mamma

Livia klär ut sig, hämtar skorna och tycker att vi ska gå ut =)
Idag sov vi till kl 08:30, som vi gjort i flera morgnar nu, skönt!
Hade en lugn morgon hemma, med massa mys.
Efter Livia vilat så vaknade hon å va jätteledsen!
Hon bara grät och grät, jag visste inte om hon hade ont eller va det var för fel =(
Men jag antog och tyckte att det verkade som om hon bara inte hade sovit klart.
Vi klädde på oss och mötte upp Linda och Milo för en promenad, tänkte att hon kunde få somna om i vagnen.
Men det tyckte inte hon, hon låg å mös ett tag, sen ville hon upp.
Hon gick lite, innan hon blev trött i sina små ben.
Hon brukar ju kunna och orka gå hur långt som helst, men efter att ha varit sjuk nu i flera dagar (nu är hon frisk) så är orken inte den samma.
Och bidragande är ju att hon inte ätit, nästan nånting sen i onsdags, förutom lite välling och liiiite mat...
Så efter en liten stund så ville hon åka vagn igen.
Men då blev hon jätteledsen, sen va hon ledsen av och till ett tag.
Hennes önskan var att hennes mamma skulle bära henne, OCH dra vagnen.
Och när vi varit och handlat på Ica så slog hennes önskan in.
En mamma med ont i ryggen, en trött men nöjd Livia och en blöt vagn kom innanför dörrarna ca kl 16.
Och DÅ blev det liv i luckan, för Livia ville hellre leka ute i trappen, nåt som hennes mamma inte ville.
Men efter att jag satt på en Pippifilm och lagt min trötta dotter i soffan, så blev hon nöjd.
Hon fick i sig en mandarin, lite glass och lite yoghurt, kanon!
Efter gos i soffan, bad och Bompa, så sover nu lilltösen.
Och nu ska hennes mamma försöka få i sig nåt att äta.
Blir tyvärr så att om inte Livia äter så äter inte hennes mamma heller :-/
Stekte köttbullar till henne förut, men eftersom jag inte äter kött så kunde jag inte äta upp det hon inte ville ha.
Så jag har levt på 1½ macka, sen imorse-skäms på mig!
Ha en fin kväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar