torsdag 10 februari 2011

Vurpa och förbannad Maria

Idag va Livia ännu ledsnare när jag lämnade henne på dagis, trots smärta i hjärtat va det bara att vinka och åka =(
Jag åkte hem, tvätta, dammsög, plockade lite och fixade disken, sen blev det film och soffläge tills det va dags att hämta sessan.
När jag kom sov hon som en stock, jag fick vänta ett bra tag innan hon vaknade.
La mig bredvid henne på madrassen och pussade henne på kinden några ggr, då vaknade hon upp å kramade mig länge, mys!
Fröknarna berättade att det gick magsjuka på henne avd, 3 st hade gått hem igår, 2 idag, puls att en spydde precis när vi skulle gå ut genom dörren och bege oss hem.
Tycker dom kunde ha informerat mig om det igår, så hade Livia kunnat vara hemma idag för att minimera risken för att hon ska bli smittad...
När vi gick från vår parkering så bar jag en matkasse och Livia.
Tänkte att det skulle gå fortare i snöstormen, att komma in, om jag bar henne, eftersom hon tyckte det va jobbigt när det blåste så mkt som de gjorde.
Och va händer, jo jag halkar på ett fucking jävla is parti, jag ramlar och försöker rädda Livia, men hon slå i bakhuvudet i isen.
Hon blev jätteledsen, men mest rädd verkade det som, för när vi suttit där i snön på parkeringen och kramats så gick det över.
Men JÄVLAR va arg jag va, Nykvarns kommun SUGER på att fixa snöröjning och saltning/sandning!!!
Alla som bor på min gata är lessa, för ibland kan man knappt gå utanför porten utan att slå ihjäl sig...
När vi väl kom in så mös vi, tittade på Pippifilm, lekte, åt middag och gosade.
Hon somnade i princip direkt när jag la henne ner, så nu blir det tv, data och slapp för hela slanten.
BEHÖVER JAG TILLÄGGA ATT JAG VILL HA VÅR, NUUUUU!?!?!!

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha vår nu! Vilken tur att det gick bra med er vurpa. Jag ska försöka komma ihåg att påminna om presenten =).
    Ha en trevlig kväll Kram

    SvaraRadera