onsdag 16 februari 2011

Jag sa ju det!!!

Livis sov jättebra inatt, så jag vaknade före henne och låg å tittade på mitt underverk när hon slog upp ögonen.
När jag lämnade henne på dagis blev hon ledsen idag igen =(
Jag åkte direkt till VC för att lämna halsprov, satte mig i väntrummet och väntade på resultatet.
Då kommer en av de som va med under provtagningen ut, drog med mig till receptionen och bad å få kolla i min hals igen.
När hon gjort det vänder hon sig till henne i receptionen och säger:
"Hon ser för jävlig (hennes ord) ut i halsen och behöver träffa en läkare på en gång"
Jag frågar då henne om provet va positivt, men NEJ.
Men provet visar bara om man har streptokocker A, men det finns andra bakterier som oxå ger halsfluss, men som inte visar sig på provet.
Har varit med om det en gång förut, då fick jag penicillin efter några dagar, när läkaren insåg att jag fatiskt hade rätt om att jag hade halsfluss...
Fick träffa en läkare, hon kollar mig i halsen och när hon känner på min halsmandel så säger hon "SHIT, du är jättesvullen".
Och sen börjar hon prata om att hon tror att det kan vara halsböld :-/
Jag frågar va de innebär, det är när man gått för länge med halsfluss (jag va ju där i mån å sa att jag visste att jag hade halsfluss, men de lyssnade in...) och för att bli av med det måste man åka till sjukhuset och de måste gå via halsen och ner bakom/nedanför halsmandeln och tömma, NEJ TACK!!!
Men jag fick iaf penicillin, 3 tabletter om dagen i 10 dagar, och OM det nu inte skulle hjälpa så tog de en ny odling, som täcker "allt", så de vet om det är halsböld eller inte, när/om jag ringer och det inte har gett med sig.
Men nu håller jag tummarna för att det ger med sig!!!
Jag tror/vet att det "bara" är halsfluss, eftersom min halsmandel brukar bli så här sjukt stor vid halsfluss, plus att vid halsböld så har man oftast svårt att gapa, men det har inte jag.
Nog om mig!
Efter dagis så åker vi ner till lilla mormor å hälsar på!
Hörs ikväll, eller imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar