tisdag 15 februari 2011

Tårar, pulkaåkning och lek

Vaknade av att klockan ringde och låg å gosade lite innan vi gick upp och gjorde oss klara.
Kom till dagis, och såg att alla hade ryggsäckar med sig...
Då visar det sig att de har börjat med skogsdag, då de innan lunch går ut i skogen och b,la har lite "picknick".
De hade börjat med det förra tis, när Livis va hemma å va sjuk.
Hade helt missat lappen på dörren om det, som de haft uppe ett tag tydligen :-/
Men fröknarna sa att det inte va några problem alls, då de tar med lite extra frukt och mackor, som tur va!
Sen blev Livis jätteledsen när jag vinkade, så i bilen började jag gråta.
Jag grät hela vägen hem fortsatte hemma i soffan.
Kände mig så jävla värdelös, som hade missat "skogsdagen", plus att det smärtade i hjärtat att hon va ledsen när jag lämnade henne (sen mår jag ju ganska bajs nu pga halsfluss (?) och ont i kroppen, så det kan ju förklara varför jag är lite extra känslig)
Men dock kan jag med säkerhet säga att jag absolut inte kommer glömma matsäcken någon mer gång!!!
(Sa till en av fröknarna, när Livia började, att jag skulle leta efter någon bra ryggsäck att köpa, och hon sa då att jag inte behövde stressa eftersom de inte skulle börja med skogsdagarna förens i vår.
Och inte faan är det vår nu?!?! Plus att jag kollat nästan varje dag på dörren, men inte sett nån lapp, jaja, inget å göra åt)
Åkte hem och la mig i soffan, med täcke och kudde, fixade även lite disk mm.
Mötte Linda och Milo kl 13:30 och så gick vi och hämtade Livis.
Hon fick åka pulka hem, vilket hon älskar!
Linda och Milo följde med oss hem och lekte och fikade/åt mellis, och runt kl 16 gick dom hem.
Vid kl 17 kom Livias farmor hit, så jag skulle kunna kurera mig i soffan, men jag passade ist på att söka lite jobb.
Nu sover Älsklingen och jag passar på att blogga i periodpausen i derbyt.
Vi MÅSTE vinna, vi måste ha poäng!!!
Grattis AIK som fyller 120 år idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar