torsdag 24 februari 2011

Magsjuka IGEN =(

Igår när jag skulle gå och göra mig ordning så vaknade Livia och va lite ledsen.
Jag gick in till henne och ser att hon då har spytt ner hela sängen =(
Tredje ggn på relativt kort tid som hon har magsjuka, stackars gumman!
Jag tog upp henne och så satte vi oss i soffan och kollade på Pippi Långstrump, och red ut det värsta.
Hon är så go´, hon sitter hon busar, pratar, gosar, spyr lite, "skuttar" i knät när Pippi hoppar på filmen och är "som vanligt" fast väldigt trött, medtagen och blek.
Hon är en riktig kämpa vår lilla tös!
Vi gick båda och la oss i min säng, då tittar hon på mig, ler, fnittrar till och ger mig en puss, KÄRLEK!!
Hon blev jättearg i natt när hon inte fick klunka i sig vattnet, som hon ville, utan fick det på tesked.
Men hon vaknade bara några få ggr under natten och mådde illa.
När hon vaknade upp så va hon pigg och glad, tack som faan att det inte va en "helveckas" som förra ggn!!!!
Även om hon mådde bra så va hon ju ändå lite seg, så vi mös i soffan och tog det lugnt.
Runt kl 11 tog i en promenad till tvättstugan och som tur va fanns det tid direkt så vi slängde i två maskiner med alla sängkläder, handdukar och filtar.
Halvvägs hem så stannade Livia, tittade på mig och sa: Bära!
Så jag plockade upp henne i famnen, märks att hon varit sjuk, annars hade hon velat gå själv.
Vi har varit hemma hela dagen, tittat på Pippi, Bompa, lekt och gosat.
Jag har tvättat, kokat nappar, bäddat rent i sängarna, plockat lite, skulle ha dammsugit oxå, men det tar vi imorgon!
Nu blir det lite slapp i soffan, framför tv:n, efter det, en dusch och sen ska även jag bädda ner mig i en renbäddad och väldoftande säng =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar