onsdag 30 mars 2011

Ute i solen

Idag kunde jag inte väcka Livia i hennes egen säng, så det slutade med att jag bar ut henne, sovandes i min famn, ut i soffan.
Trodde hon skulle bli sur eller grinig när jag väckte henne, men hon tittade upp på mig med ett leende, lika glad som alltid =)
Vi gjorde oss klara och åkte iväg till dagis, lämningen gick kanon idag oxå!
Åkte och jobbade 7:15-15:15 och åkte sen och hämtade Livia.
Hon lekte och busade när jag kom, och blev jätteglad och ännu busigare när hon såg mig =)
Hon blev lite ledsen när vi skulle gå och klä på oss, för hon ville inte gå hem först, DET är ett gott tecken på att hon trivs!!!!
Vi åkte hem och stannade ute i lekparken, eftersom solen lyste och det va underbart väder ute!
Vi grävde i sanden/gruset vid gungorna, gungade och sparkade lite boll.
Livis tyckte det va jättekul att gräva i sanden så nu får vi hoppas att det i sandlådan snart tinar, för nu är ju sanden där, stenhård.
Så ballt, nu säger hon inte bara typ ALLA ord, även de svåra tex "sista", "hockey","borsta", HELT klockrent, utan hon har även börjat sätta ihop ord, 2 och 2 =)
Hon säger bland annat "Ja, tack", "Nej, tack", "Hejdå dagis", "Där uppe" och i fredags sa hon "Snorig" och så pekade hon på sin näsa och sa "Papper", jag är såååå stolt!! <3
Livis farmor kom förbi en sväng och lekte lite med Livis, medans jag gick in och lagade lite mat.
Sen packade hon in vagnen i sin bil och skötväskan med kläder, så dom har i helgen, då hon ska va där.
Annette hämtar Livia redan imorgon, på dagis, för hon är ledig på fredag, så "slipper" Livis gå till dagis och får en extra ledig dag.
Jag ska passa på att städa och baka imorgon när jag kommer från jobbet, så jag slipper stressa med det i helgen.
För på fredag jobbar jag till 16:30 och sen ska jag på fest, på lördag tänkte jag va bakis och bara slappa och på söndag får jag besök av släkten, eftersom jag fyller på då, hela 28 år :-O
Nu sover Livis, jag ska köra lite Zumba och annan träning, hoppa in i en varm dusch och hoppas att nackspärren släpper, glo lite på tv och sen sussa jag med.
Ha en mysig onsdag allihop!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar