onsdag 16 mars 2011

En mkt mysig eftermiddag!

Igår jobbade jag till 16:30 så Micke hämtade Livis och åkte sen hem till oss.
När jag kom hem så åkte Micke ganska direkt och jag å Livis lekte lite och sen blev det soffmys.
Idag jobbade jag till 15:00, och kunde hämta Livis själv, så underbart kul!
De va ute på stora gården när jag kom och Livis gick omkring med sin lysväst som barnen har, sååå sött!!!
Hon blev jätteglad när hon såg mig och pratade massor!
Igår, när de va i skogen, hade hon tydligen stupat på näsan, rakt ner i den hårda snön, men inte sagt ett ljud.
Såg att hon hade små skrapmärken på näsan igår när jag kom hem, så jag va tvungen å fråga fröken idag när jag hämtade henne.
Det första jag frågade Livis igår när jag såg riv/skrapmärkena va om hon hade varit i slagsmål, och sen om hon vann... haha, pedagogisk man är :-P
Fröken sa iaf att Livis hade varit jätteglad, precis som vanligt, idag, det är så skönt att höra!
Vi åkte till centrum och handlade lite, och eftersom Livis tycker det är så sjukt kul att åka kundvagn, särskilt ute, där det är grus och guppar, så tog vi ett litet extra "åk" i centrum, sen lämnade vi vagnen.
Och jävlar va Livis blev arg på sin mamma när hon inte fick åka mer, jag försökte förklara för henne att vi inte kan spendera hela eftermiddagen i centrum, åkandes i en kundvagn, men den åsikten delade inte Livia med mig...
Efter MKT klagande och skäll från lilltösen, så kom vi tillslut innanför dörren hemma.
Vi lyxade till det lite med våfflor, sylf och grädde, i soffan, framför tv:n, tittandes på Pippi.
Livis åt 1½ våffla och verkade tycka det va en bra idé med både maten och myset i soffan!
Efter maten så lekte vi i lekrummet, med b,la Duplo, låtsasmaten och så klädde vi ute oss.
En väldigt mysig eftermiddag.
Nu ligger Livis i sin säng å ska sova, och jag ska hänga lite tvätt.
Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar