onsdag 23 mars 2011

Jobbiga nätter men underbar dag!


I måndags så hämtade jag Livia på dagis, alltid lika kul =)
Hon satt i knät på en fröken och läste bok, med en tanthatt på huvudet, när hon såg mig sken hon upp som en sol och sa: "MAMMA" =)
Vi åkte hem, plaskade lite i vattenpölarna på gården och gungade ett tag innan vi gick in, åt middag och kollade på Bompa.
På natten sov hon väldigt dåligt, vaknade många ggr å va ledsen, hon verkar ha ont i munnen.
Igår mådde jag skit på jobbet, dunderförkyld, men va tvungen å stanna kvar eftersom vi tydligen inte hade folk..
Micke hämtade Livis på dagis, så de va redan hemma när jag kom hem, efter att ha varit en snabbis och handlat.
En lugn kväll och en fruktansvärd natt.
Livia vaknade ca 3 ggr, i princip varje timme :-O
Det va skitjobbigt kan jag lova, och hon ville ha välling flera ggr, så när kl va 03:45 hade hon redan druckit 3 flaskor :-O
INTE ok när man är 1,5 år!!!!
Men hon äter nästan ingenting alls på dagarna nu och det verkar som om hon har ont i munnen.
Antar att vällingen svalkar och eftersom man bara vill sova på natten, särskilt när man ska upp kl 05:30, så orkar man inte ta kampen...
Köpte iaf 1,5-årsvällingen, hon har ju druckit 1 årsvällingen fram tills nu, så jag hoppas det hjälper.
Alltså hon BRUKAR ju inte dricka så här mkt välling, utan max en flaska på natten, om ens det...
Men eftersom hon inte äter på dagen och verkar ha ont på natten så blir det så nu.
Idag åkte jag och jobbade, men kl 10 ringde de från dagis, Livis va förkyld, så jag åkte hem.
Hon har dessutom fått en sån där prick, som hon hade flera stycken av runt munnen förut, i mungipan nu, så jag vill va hemma och pyssla om henne, och se till så inte pricken sprider sig.
Jag åkte och hämtade henne och sen åkte vi hem, åt liite och sen gick vi båda och vilade till 14:30.
Jag brukar aldrig kunna sova på dagen, men idag behövde det jag kan lova.
Efter vilan så åt vi lite mellis och tog en promenix till affären, hon gick hela vägen själv, och drog vagnen en bra bit sj oxå.
Förut fick man hjälpa till att putta, nu har hon kommit på det, och blir sur om man håller lite i styret, inte ens i smyg kan man göra det =)
Hon lämnade en avi till farbror på tobaken och fick ett "paket" med kläder i utbyte, och det tyckte hon va jätteskoj!
Sen gick hon själv inne på Ica och va jätteduktig och lyssnade kanonbra.
Hon gick efter mig och lyssnade när jag sa vart vi skulle svänga mm, och så stod hon still å väntade i kön till kassan <3
Jag köpte två små leksaker åt henne på Jackpot oxå och efter det gick vi hem och gungade ltie på gården.
Så skönt nu när nästan all snö försvunnit, från igår då det va ca ½ dc snö på vår uteplats, tills idag då nästan allt är borta och massa snödroppar tittat fram =)
Under tiden jag lagade mat lekte Livis med vatten i diskhon och sen åt hon faktiskt 2 korvar och 4 köttbullar, så nu håller jag alla tummar som finns att hon sover inatt!!!!
Både jag och Livis behöver all sömn vi kan få, så vi kan bli kvitt våra förkylningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar