måndag 14 mars 2011

Jobb, mys och Zumba

Livis ville INTE gå upp imorse, hon hade nog kunnat sova en bra stund till.
Men eftersom plikten kallade så fick hon inte de.
Jag försökte väcka henne x antar ggr, men hon somnade bara om hela tiden eller vände på sig och sov vidare,
så tillslut lyfte jag upp henne och bar henne till soffan.
Först va hon lite putt i min famn, men efter att hon slog upp sina blå och såg "Bompa" på tv så blev hon pigg och glad.
Lämnade henne på dagis och åkte och jobbade 7:30-16, när jag skulle ut till bilen så hittade jag inte min bilnyckel.
Jag letade och letade och fick tillslut ta bilnyckeln som sitter på "hemmaknippan" (som jag måste lämna på dagis, så Micke och Livis kommer in hemma hos mig å Livis efter att han hämtat henne).
Jag ringer dagis för å berätta att jag inte hittade den och be dom hålla ett öga efter den och då säger dom skrattande att de hittat den.
Livis hade haft den i handen =) Hon har säkert tagit upp den när jag la den ifrån mig för å klä av henne ytterkläderna, och eftersom det är en gosehund på den så tycker hon mkt om å hålla i den =)
Alla sa till mig när jag va gravid, att när man sj får barn och sen jobbar på förskola så ser man alla barn på ett annat sätt.
Och det stämmer verkligen, man har ett varmare sätt att vara, har större tålamod och är lugnare.
Förut, innan Livia kom, så kunde man tycka nästan illa om vissa barn på sitt arbete (missförstå mig rätt, inte att man visade det, men när man såg dom komma till dagis på morgonen så kände man bara "Åh NEJ, faan, är dom här idag oxå) men nu är det inte så längre.
Nu tänker man på ett annat sätt, man förstår barnen, man förstår sig på deras känslor och man har en annan känsla i hjärtat när man jobbar.
Det är svårt att förklara, men nu ser man inte bara barn utan man ser barn som är älskade av sina föräldrar, man ser BARN med familj och kärlek, om ni förstår.
Sen så finns det ju självklart INGEN som kan älska någon annan mer än vad jag älskar Livia, men det förstår ni säkert ;-)
Efter jobbet åkte jag hem, Livis å Micke va redan här.
Jag lagade mat och Livis lekte vid vattenkranen i köket.
Sen satt Micke å Livis å kollade lite på Pippi och sen badade Livis lite innan "Bompa" och mys i soffan.
När Livis somnat så provade jag på Zumba, på DVD-skivor, som jag fick av Sofie idag (hämtade dom på Jackpot en snabbis efter jobbet)
Det va kul men man kände sig som en mupp där man stod framför tv:n.
Men men, om inte annat så kanske man fick bjuda grannarna på ett gott skratt så här en måndagskväll ;-)
Nu blir det snart en dusch, lite tv-tittande och sen sängen för min del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar