måndag 28 mars 2011

Mormor-vab och kattallergi...

Eftersom Livis va rosslig och lite snorig i helgen och även i natt så fick hon va hemma från dagis idag.
Min älskade mamma erbjöd sig att vabba om så behövdes, så jag ringde henne igår, innan jag gick och la mig.
Så imorse när klockan ringde så gick jag upp och gjorde mig klar, och klockan 06:30 kom mamma hit, och jag åkte till jobbet, Livis sov fortfarande.
Jag jobbade till 15:15 idag och åkte sen hem.
Livis och mamma va ute och gungade när jag kom hem =)
Mamma stannade kvar och åt middag med oss innan hon åkte hem, trevligt!
När mamma åkt så lekte vi lite i lekrummet och sen, runt kl 18 kom min pappa och bror och hälsade på.
De stannade till ca 19:15, när de åkt så blev det lelle och gos i soffan, innan sängen väntade för Livia.
Hon sover och jag sitter här, toktäppt i näsan och mår inte alls kanon.
Ont i skallen, täppt och allmänt "inte bra".
Har inte varit täppt på hela dagen, men det bara small till när jag kom hem.
Misstänker starkt att det är allergin mot katten som startat nu, eftersom jag känner av pollenallergin lite då och då på dagarna :-/
Hoppas att jag har fel, men är nästan säker...
Jaja, bara till att gå till apoteket och inhandla allergimedicin för flera hundra kronor, som vanligt denna årstid...
Nu ska jag slutta på tv en kort stund och sen krypa ner under mitt täcke.
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar