torsdag 3 mars 2011

Nytt jobb!!!!!! :-P

Idag lämnade jag Livis på dagis, mötte upp Linda som kom till dagis efter att hon lämnat Milo,
och så åkte vi hem till henne och fikade lite.
Efter det åkte jag till centrum och hälsade på Sofie på Jackpot.
När jag är där ringer det på min mobil, från förskolan där jag sökt jobb, och hela magen knyter sig.
Jag går ut och svarar, chefen frågar om jag fortfarande är intresserad av tjänsten och säger att den isf är min :-)))
Blev så jävla glad!!!!!!!!!
Och jag fick en riktigt bra lön, för att vara barnskötare så är det väldigt bra, så jag är mer än nöjd!!!
Nu kommer jag och Livia klara oss, så skönt!!
Slippa oroa sig för varje gång räkningarna ska betalas, fick ju bara 7300 kr/mån av a-kassan förut, och bara vår hyra ligger på lite över 5800 kr :-/
Tjänsten är bara t,om augusti, med chans till förlängning, och jag börjar redan på måndag =)
Jag dansade och va svinglad inne på Jackpot och sen åkte jag till fasters salong och klippt mig.
När jag va in i håret igen så åkte jag till Jackpot igen, Sofie ville bjuda mig på lunch för att fira min nya tjänst.
Jag gick och hämtade mat på "Thaiien" och så åt vi i hennes butik.
Efter det va det dax att hämta ögonstenen, de hade haft lite gympa ute idag.
Och fröken A sa att hon tyckte det va så häftigt med Livia, för hon är så otroligt alert och uppmärksam.
Hon hade direkt tittat på hur de stora barnen gjorde och sen gjort likadant, gullunge!! <3
Vi åkte hem, och åt mellis i hallen för att sen åka in till Tälje, till hennes farmor jobb där vi mötte upp Micke och Annette.
Vi gick upp dit en sväng, sen körde jag Annette och Livis till badparken och åkte hem till mig.
Kände, när jag kom hem, att jag ville göra nåt kul, unna mig nåt, för att fira mitt nya jobb.
Så jag ringde mamma och sen bokade jag biljetter till SSK-Timrå, vilken match och stundtals jävligt bra drag!
Nu blir det lite soffslapp och sen sängen för min del!
En mycket glad Maria säger "Over and out"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar