söndag 6 mars 2011

Härlig fre, slapp lör och städsön

Fredagen:
Sov ut, så skönt!
Linda kom hit och tog en fika runt kl 10 och sen åkte vi in till Tälje, gick på Bolaget, handlade på Ica Maxi mm.
Åkte hem till mig och lämnade av allt och sen tog vi en kaffe hemma hos henne innan hon skulle hämta Milo på dagis.
Jag drog hem, A-C kom och hämtade sin kamera och sina vantar.
Jag dammsög, gjorde mig klar och sen kom bästa Johan och hämtade mig.
Vi åkte och hämtade Jonny och sen drog vi hem till Johan och festade.
Vi hade så jävla kul å trevligt, glada killar med underbar humor!!!
Vi snackade skit, spelade kort, spelade Uno och lyssnade på musik.
Jag va lite kaxig, på skoj, som vanligt och det resulterade i blåmärken lite här och var, bitmärke i pannan :-O
och utkastad i en snödriva, men kul hade vi!!!!
Vi somnade väl runt kl 06 eller nåt sånt och vaknade av Jonny som pratade i luren runt kl 10 eller nåt sånt.
Jonny drog efter ett tag, sen kom en polare till Johan och vi satt alla tre och snackade ett bra tag innan hans polare körde mig till Goggos och sen hem.
Sen blev det soff-slappar-läge hela lördagen!
Åkte in en snabbis till Templet och såg första perioden av SSK-HV71, men va tvungen att åka hem och kolla AIK ist, klarade inte av att bara se resultatet på jumobronen.
Ville se hockey, live, med bra stämning och mkt folk, men kärleken till AIK tog över, plus att jag hade så sjukt ont i ryggen och soffan ropade.
Idag har jag varit och handlat lite, hälsat på Sofie och Rickard på Jackpot och städat som en tok.
Skurat, dammsugit, dammat, tvättat, skurat badrummet och alla skåp å lådor i köket.
Nu är det dammfritt, ren, fin och doftar gott hemma!
Livis kom hem runt kl 17:30, SOM jag har saknat henne <3
Imorgon börjar allvaret, efter 2 år hemma pga sjukskrivning (4mån), föräldraledig (1,5år) och arbetslös (2mån) så ska jag börja jobba.
Det är med blandade känslor, jag är jätteglad över att ha fått jobb, men det smärtar att jag inte kommer träffa Livia lika många timmar, varje dag, som jag är van vid...
Men arbeta och få lön, det måste man!!!
Tack alla underbara som gjort min helg kanon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar