onsdag 9 mars 2011

Ett riktigt dagisbarn :-P

Idag lämnade jag Livia på dagis redan vid öppningen kl 06:30.
Hennes favvofröken A va där, från hennes avd. så det gick kanon, brukar iofs gå bra, men nu va det ju så tidigt så jag va lite orolig att hon skulle bli ledsen, men inte då =)
Jobbade 07:15-15, skönt å sluta tidigt så jag fick längre tid med Livia.
Hämtade Livis direkt efter jobbet, ca 15:35, och allt hade gått kanon.
Dock hade hon ramlat när de va ute på gården, hon hade visat "ajaj" på näsan, fröknarna blåste och sen gick det över.
Men när de kom in så hade hon ett sår i pannan oxå, plus skrapmärkena på näsan, men detta hade hon inte klagat på alls, vår tös är en TUFF tjej =)
Fick höra att hon är ett riktigt dagisbarn= att hon är glad och lycklig, tycker om att vara på dagis, leker bra och är med och är aktiv, DET VA JÄTTESKOJ Å MKT SKÖNT Å HÖRA!
De sa även att hon inte alls är ledsen eller trött på dagarna när hon är där, så hon "lider" inte ett dugg fast det nu har blivit längre dagar för sessan.
Fröken S sa att hon gärna skulle ha velat dokumentera detta, för att "bevisa" för mig =)
Hon menade på att hon knappt hann leka förut när hon bara gick till kl 14, eftersom då skulle hon ju precis börja leka efter vilan, när jag kom å hämtade henne.
Hon är aldrig ledsen när jag eller Micke kommer till dagis, utan glad och mitt uppe i lek, och det är ju ett väldigt gott tecken!
Efter dagis åkte vi hem, lekte, läste sagor, åt middag och mös i soffan till Bompa.
Nu ska jag hoppa in i en dusch, slappa lite i soffan och gå och knyta mig relativt tidigt.
Imorgon jobbar jag till 16:30, och är inte hemma förens runt 17:15 pga köer och resväg, så Micke hämtar henne kl 16.
Ha en fortsatt mysig onsdag alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar