söndag 27 mars 2011

Tack för en mysig helg!!!

Fredag:
Vi gjorde oss klara och tog en promenad till BVC där det vankades 1,5 års vaccination och koll.
Jag låg och funderade lite igår på vad det kunde va för "prov" de skulle göra, om de skulle va nåt med att stapla nåt eller bygga nåt.
Vi kom in dit och på det lilla bordet låg det papper och 4 kritor, Livia hoppade upp på stolen direkt och började rita.
Hon ritade med en krita i taget, med alla färger, DET va tydligen det första testet =)
Sen fick hon fyra små fyrkantiga klossar och så frågade sköterskan om hon kunde bygga nåt med dom.
Schoff, så hade hon staplat alla fyra på varandra, DET va andra testet =)
Efter det visade hon Livia en plinga och tog fram två plastglas.
Hon gömde plingan under det ena glaset och frågade Livia vart den va.
Livia lyfte, utan å tveka på glaset som plingan låg under, DET va tydligen test nr tre, det sista testet.

MVG++++
Sen vägde och mätte hon Livis, och hon är nu 84 lång och väger ca 11,5 kg och följer sina kurvor jättebra! =)
Hon frågade om Livis trivdes på dagis och sen sa hon: "Eller, jag skulle bli förvånad om hon INTE trivdes efter som hon är en så glad och social tjej".
Hon sa att hon tyckte Livia va väldigt duktig och hon va imponerad av henne.
För hon gjorde "proven" så sjukt snabbt, utan å tveka och va väldigt framåt och "mogen".
Jag är så stolt, hon charmade skiten ur sköterskan =)
Hon snackade, busade, skrattade och lekte.
Sen blev det dax för vaccination, det gjorde lite ont, men det gick jättebra.
Vi fick även bekräftat att märket hon har fått på kinden nu är svinkoppor, igen =(
Så det är bara å koka nappar, byta örngott, tvätta å smörja igen.
Vi gick hem en sväng och sen åkte vi ner till lilla mormor och hälsade på.
Efter det så följde mormor med oss hem till mamma å syrrorna och åt middag.
När vi käkat klart så åkte mamma å syrrorna på hockey och jag, Livis och mormor hade fredagsmys och kollade på SSK-matchen på tv.


Lördag:
Vi gjorde oss klara och åkte, spontant, på Trav i Eskilstuna.
De som åkte va mamma, jag, Livia, Emma och morbror Mats.
Det va riktigt skoj, och jag vann faktisk, trots att jag inte kan ett skit, jag gick på namn som tilltalade mig höga odds :-P
Eftersom jag inte riktigt vet HUR man satsar så råkade jag satsa min vinst på 34 kr, på en häst, ist för 10 kr som va tanken att jag skulle satsa.

Å tror ni inte att hästfaan gick och vann :-P
Han låg näst sist hela loppet, fram till upploppskurvan, då gick han om alla och vann =)
Jag vann 281 kr tack vare den hästen, SKITKUL!!
Vann två-tre lopp till, men eftersom man bara sätter mellan 10-20 kr, så blev det ju inga summor, men det va riktigt skoj, så det lär bli fler gånger =)

Vi va där mellan ca 13-17:30 och sen åkte vi hem till mamma igen, och morbror åkte hem till sig.
När vi kom hem till mamma så åt vi middag och glodde på tv.
Alla va helt slut efter dagen, så vi gick och la oss ganska tidigt.
Bilder från dagen kommer!!


Söndag:
Idag har vi bara tagit det lugnt.
Jag, Livis och mamma gick en sväng till affären, men annars har vi bara varit hemma hos dom.
Glott på tv,
busat, slappat och kollat på hockey, när Älskade AIK åkte ur slutspelet =(
Livis sov inget alls idag, så det va inga problem att få henne å somna i bilen, trots sommartidsomställningen, när vi åkte hem kl 19, hon däckade =)
Nu ska jag glo lite på tv och sen gå å sova!
Hoppas ni andra haft en underbar helg ni oxå!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar