torsdag 24 mars 2011

En underbar, men blåsig dag på Skansen

Efter en bra natt så vaknade vi utvilade och ville hitta på nåt.
Livis har fått ett utslag på kinden nu oxå, inte lika som det andra, men de får kolla på det imorgon när vi ska till BVC för vaccination.
Vi tog det lugnt hemma och mös, och sen runt kl 8:45 stoppade jag i mig en Alvedon och sen packade vi in oss i bilen, åkte till dagis och hämtade regnkläderna "Just in case" och sen åkte vi upp till Skansen =)
Jättemysigt, bara vi två, men tyvärr blåste det tokstorm där uppe på berget :-O
Satan i gatan, gick knappt att andas ibland, men det va mysigt ändå!
Som tur va hade jag Mickes GPS att köra efter, och efter att ha snirklat mig mellan hus, legat fel i filer och blivit stoppad i en körkort och blåskontroll av farbror blå, så va vi äntligen framme.
Hittade parkering precis bredvid ingången, men där skulle de ha 260 kr för att stå i 4 tim, då åkte vi över vägen och hittade en parkering där de "bara" skulle ha 120 kr för de timmarna.
Efter att ha gått runt å kikat lite så skulle vi äta matsäck, jag hade brett mackor, köpt Risifrutti mm mm, men när jag öppnade väskan insåg jag att det låg kvar i kylen hemma =(
Så vi åt lite Mariekex, drack lite Smoothi (sån i tetra för barn) och lite päronmer...
(Hade välling med i krisfall men det ville hon INTE ha)
Kände mig så dum, för när vi gick där och jag frågade Livia om hon ville ha macka så sken hon upp som en sol och sa: "JA", och så fick hon ingen :´(
Här kommer lite bilder från dagen:
Livis hälsar på Helge Älg

"Picknick"

Nallarna va roligast att se på

Grisarna va oxå kul, men dom sov

Drar vagnen själv

Jättefina stenar och jätteroliga vattenpölar, hade dom på Skansen =)

Mumsig nödlösning på hungern
När klockan hade passerat 13 så begav vi oss till bilen, men först köpte jag en korv till henne, för en kringla står man sig inte länge på, ingen näring...
Vi åkte hem, tittade på Pippi och slappade.
Efter det så lekte vi, läste bok och åt middag.
Jag lagade pitt i panna med råstekt potatis, lök och korv, Livis gillade korven mest.
När hon pillat ur och ätit upp all korv så petade hon runt bland potatisen och sen tog hon upp tallriken, vippade den mot sig, tittade ner i den och sa: "Hallå, hallå" hahahaha sötnosen <3
Sen dammsög jag, och min dammsugare låter som ett Jetplan, så Livis hoppade upp i soffan, ställde sig och kikade över ryggstödet, tog sin nalle, kramade den och lyfte över den över ryggstödet så den oxå skulle kunna se dammsugaren =)
Hon verkligen skyddade nallen, men ändå visade den läskiga dammsugaren för den :-D
Nu är det hockey som gäller!
Bye!

1 kommentar:

  1. Nästa gång vill pappa följa med. Ni ser ut att ha haft en underbar dag i alla fall fast inte pappa var med :)

    SvaraRadera