torsdag 28 oktober 2010

Så otroligt stolt!

Livias första riktiga möte med en brunn :-)
Alltid lika kul å gunga

Livia i sin coola Adidas-dress hon fått av sin pappa
Så här arg va hon över att gå in...


Och så här trött va hon vid middagen
Idag tog vi det lugnt hela förmiddagen, för ovanlighetens skull.
Sen runt kl 13 så kom pappa förbi å hälsade på.
Vi fikade, lekte me Livia och pratade, sen gick vi ut i parken utanför.
Efter ca 30 min ute så åkte pappa hem, men vi va kvar ute och lekte ett bra tag till.
Livia älskar verkligen att vara ute, hon blir jätteledsen och arg när vi går in, spelar ingen roll hur länge vi varit ute.
Tillslut, efter mkt protester så kom vi tillslut in, åt och badade, såg på tv och mös.
Livia va sååå trött, så hon höll på å somna vid matbordet, men i badet fick hon lite ny energi.
Dock va hon ovanligt trött idag (hon va lite ledsen i natt, förstod inte varför men såg nu på kvällen att hon har en till tand på gång, tand nr 8), så hon sover redan, la henne för ca 5 min sen, och hon däckade nästan direkt.
Hon överraskar mig å gör mig sååå stolt, mer och mer för varje dag som går, hon kan så otroligt mkt.
Det har hänt massor på så kort tid.
Hon har börjat härma massor av det man säger, så nu gäller det att tänka sig för ordentlig!
Som idag, jag frågade om vi skulle duscha, hon tittar på mig och säger scha, sen frågar jag om hon vill bada ist, hon nickar å säger ada.
Jag sjöng en sång för henne, som går "Gunga lite grann å gunga lite grann..." och då gungade hon fram å tebax, varje gång jag sjöng den
Har haft henne i knät typ 3 ggr å gungat när vi sjungt den på Öppna fsk, men hon har väl sett de andra oxå å lärt sig.
Imse Vimse kan hon redan göra spindeln å upp stiger solen, till.
Som sagt, nu går det väääldigt fort.
Ord hon kan är: mamma, pappa, lampa, bada, tack, hej, så, där och några fler, som hon sagt en eller ett par ggr.
Hon kan härma lätena på ko, gris, bil, katt och hund.
När jag frågar om vi ska byta blöja så nickar hon, säger ja, och sen går hon före mig in till badrummet och stannar vid skötbädden.
När jag frågar om vi ska gå ut eller åka bilen så går hon å hämtar hennes å ibland mina skor.
Som sagt, hon kan såå mkt, vet vad massor betyder och förstår så otroligt mkt, hon är ju trots allt bara 13 månader, allt går så fort, men det är så jävla underbart!!!!
Nu har jag skrytit klart för ikväll, har massor kvar, men det sparar jag till en annan gång. :-P
Nu ska denna stolta mamman slappa i soffan, trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Vilken kanon blogg du har :) Oj, f*n vad tiden går fort. Tyckte du fick din lilla tjej bara för ett litet tag sen. Kram

    SvaraRadera
  2. VI fick VÅR lilla tjej! =)
    Tack så mkt, kul att du gillar den!
    Japp, tiden går fort! Kram

    SvaraRadera
  3. Men gud vad tiden rusar iväg!! och vad duktig hon är då!!!! :) Tänk vad dom utvecklas och lär sej på kort tid! helt otroligt!
    kram

    SvaraRadera