fredag 29 oktober 2010

Fredag

Livia vaknade ganska tidigt, så vi hade god tid på oss imorse å mysa å ta det lugnt.
Sen gjorde vi oss klara å tog en promenad bort till Herrgården för lite Öppna fsk.
Denna gång vad det bara ca 8 föräldrar med sina barn, så det va ovanligt lugnt.
Detta uppskattade jag, det va helt underbart!
Alla hade tid å prata med alla, å barnen lekte lugnt å fint, riktigt trevligt!
Ibland kan det ju vara 19 föräldrar å de flesta med två barn var, då blir det så rörigt, stojigt å högljutt.
Jaja, men iaf, efter Öppna fsk så gick vi hem och Livia sov i ca 2 timmar.
När hon vaknat åt vi mellis och lekte fram till Micke kom å hämtade henne runt kl 16:15.
När jag hade pussat henne hej då för tusende gången så åkte de och jag åkte till Ica och handlade lite.
Stannade även vid Sushi-stället här, jag verkligen avskyr sushi, men av någon konstig anledning va jag ändå sugen (??!!)
Så jag köpte 10 avocadobitar, de är ju utan rå fisk med enbart avocado, ris å sån där sjögräs-grunka runt om, eller va det nu är =)
Och det va JÄTTEGOTT!!!!
Men 10 bitar va alldeles för mkt, hade räckt me 6-7 st, men men.
Å satan va svårt det är att äta med pinnar, va ris lite här å var när jag va klar, men jag lyckades få i mig alla, dock va ja tvungen att ta till gaffeln 2 ggr, för å rädda maten från att hamna på matta, tapeter å tak hahaha
Smakade inte alls lika gott med gaffel...
Konstigt det där, det är ju ändå samma bit man stoppar i munnen.
Jaja, nu ska jag glo på tv, kanske ta nåt glas vin, se Idol, när det väl börjar, å äta lite chips =)
Trevlig fredag på er alla goa läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar