måndag 4 oktober 2010

Ansiktsmask av potstismos? :-D

Dagen började med att Milo och Linda kom hit och hälsade på, sen efter lite fika och lek så tog vi en promenad till Öppna fsk.
Där busades det och lektes i vanlig ordning =)
Sen gick vi hem och lekte massa i Livis rum.
När klockan slog "Dax för middag" lagade jag mat till oss båda och så satte vi oss ner och åt tillsammans.
Livia fick äta själv, och som vanlig när det är hemlagat, åkte mkt av maten in i hennes mun, men när mättnaden gjorde sig påmind så va det kul att bara gegga.
Maten som först låg i tallriken, låg nu i hennes mage, på golvet, på bordet, på hennes stol, på hela hennes armar, plus att ansiktet och håret va helt insmetat med potatismos.
Det såg snarare ut som om hon varit på Spa och fått ansiktsmask, än att hon ätit middag :-D
Men hon hade kul, och det är huvudsaken.
Nu sover tösen och jag ska glo lite på tv.
Försökte, eller försöker fortfarande eftersom de är i ugnen, göra egna chips ikväll, men tror inte det går någe bra...
Det började med att jag hyvlade av en bit av tummens knoge, med osthyvelt :-/
Sinnbiten låg kvar på osthyveln, och jag blödde endel, men det va bara å diska av hyveln, linda papper runt såret och sen fortsätta.
Hoppas de blir goda så de e värda allt blod, svett och öh... tårar hahaha!
Här kommer bilder på Livias "Ansiktsmask"

2 kommentarer:

  1. Hahaha du överdrev inte ens lite i din beskrivning. =P sött

    SvaraRadera
  2. Hahaha, nä jag gjorde ju inte det =)
    Så "Äta själv" är inget hon får göra när vi har bråttom, det kräver lite tid, och ETT BAD efteråt + skurning av hela matplatsen :-D

    SvaraRadera