onsdag 27 oktober 2010

Nu ska ni få höra:

Nu på kvällen, när Micke och Livia lekte så tänkte jag unna mig en lång å skön dusch.
När jag står där i duschen så kommer jag på att jag måste haspa dörren så katten skulle kunna komma in.
Jag fattar haspen och letar efter öglan, hittar den och får en KRAFTIG stöt genom HELA armen, håller typ 3 sek och släpper sen.
Trodde jag vridit armen så cp-knölen fuckade, så jag gör ett nytt försök.
När jag tar tag i öglan så händer samma igen, släpper efter typ 3 sek, känns som armen somnat, massa miljoner myror kryper i hela armen ända till axeln.
Hela armen är avdomnad å handen skakar.
Som tur va så stod jag me ena foten på Livas halkmatta av gummi
Jag flyger ur duschen och går å pratar me Micke.
Sen går jag tebax å duschar klart, sen ringer jag Angelica (Hennes gubbe Anders kopplade in tvättmaskinen och är elektriker)
Han är suuupersnäll å kommer hit me mätinstrument å mäter öglan där jag fick stötarna.
Han trodde de bara va  typ 3 volt, galvanisk ström.
Men när han mäter så visar det sig att det är 205 volt i öglan :-O
Jag har alltså skruvat in öglan, i dörrkarmen, mitt i sladden till toalampan... BRA DÄR...
Så när man tex fick kontakt me tvättmaskinen eller duschmunstycket och öglan, så blev det som det blev.
Och jag stod dessutom med vatten vid fötterna, va blöt över hela kroppen och med duschslangen påslagen mot kroppen, inte bra...
Men men, nu har man ju fått sig lite spänning ikväll ;-)
Armen känns fortfarande lite avdomnad även fast det va ca 1½ timme sen det hände.
Stod med ena foten på badkarskanten, och som tur va stod jag med andra foten på Livias halkmatta av gummi!
För övrig så har jag varit hos tandhygienisten idag, läskigt, lite ont och blödde massor, men det gick kanon!
Och sen har jag besiktat bilen u.a =)
Mamma va me och underhöll Livis vid både dessa besök.
Handlade lite på Ica, åkte hem, lekte och sen kom Micke och va med oss.
Han har precis åkt så nu väntar Grannfejden och Golnytt!
Hejpah :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar