onsdag 6 oktober 2010

Djupa tankar tack vare bilbarnstols-byte =)

Vi började dagen med gos framför tv:n och sen bar det av till Öppna förskolan.
Där röjdes det runt som vanligt, och sen åkte vi hem så Livia fick sova skönt i sin egen säng.
När Livis vaknat och ätit lite så åkte vi ner till mamma å syrrorna, där åt vi, såg på tv och lekte massor, helmysigt!!!
Vi bytte ut Livias barnstol som hon haft sen hon föddes, till den nya vi köpt.
Det va lite ledsamt, samtidigt som det var kul.
Ledsamt eftersom det kände som man avslutade ett kapitel i hennes liv.
Hon är lixom ingen bebis längre...
Jag såg framför mig när hon satt i den, på väg hem från BB, som ett litet knyte, alldeles ny, det va början på resten av mitt (och ditt) liv.
Stolen va så enorm i början, men månaderna gick, och antingen va det stolen som krympte, eller så va det hon som växte, vart har tiden tagit vägen??
Men samtidigt va det kul, eftersom hon nu är en stor tjej, ingen liten bebis längre.
Hon är en egen individ, med egen personlighet och stark vilja!
Hon går, pratar lite (eller massor på "sitt språk" men säger några riktiga ord) och hon vet precis vad hon vill.
Man kan prata med henne och hon förstår massor!!
En stor liten tjej, min ögonsten, mitt ALLT!! <3
Tiden har gått så sjukt fort, jag har lixom inte hunnit med känns det som.
Jag älskar henne så otroligt mycket och fast man inte tror att det går att älska henne mer än vad man redan gör, så älskar jag henne mer och mer för varje sekund som går!
Det bästa året i hela mitt liv har precis passerat, och jag hoppas det blir MÅNGA MÅNGA fler!!
(Tänk vilka djupa tankar man kan få av att "bara" byta bilbarnstol) =0)

Tack mamma för hjälpen med stolen, utan dig hade det inte gått så bra, man behövde helt klart va två <3

2 kommentarer:

  1. Va skönt att stolen är installerad nu! Jag fick också såna tankar när vi bytte stol. Man kommer säkert få det när man byter till bälteskudde också. Och tänk sen när de inte behöver någon stol eller kudde över huvud taget.

    SvaraRadera
  2. Ja, men det är bra att de växer de små liven =)
    Vi får kolla imorgon och jämföra hur stolarna sitter.

    SvaraRadera